sporen met wiel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lazy

sporen met wiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 21:02

Wat is het nut ervan?

Ik heb een paard wat echt heel slecht voor het been is, heb altijd zonder sporen gereden, maar ben uiteindelijk toch maar overgestapt en met sporen gaan rijden.
Nu heeft mijn paard een dikke vacht/huid en op gewone sporen reageerd ze absoluut niet nu heeft iemand mij aangeraden om sporen met wil te gebruiken.
Wat is jullie ervaring hier mee?

_Dunja_

Re: sporen met wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:21

Ik heb zelf geen ervaring met sporen met wieltjes.
Maar ik zou het je afraden om dat te gaan doen.

Je zegt dat je paard slecht voor het been is en daarom ben je begonnen met sporen rijden, je paard is hier nu aan gewent en nu wil je zwaarder sporen gaan rijden.

Over een tijdje is je paard hier ook aan gewent en wat moet je dan gaan gebruiken...

Ik zou graag de oplossing voor je hebben maar het enige advies wat ik kan geven is, als je gaat rijden en je geeft 3 keer been en je paard reageert niet een tik geven...
En als je paard dat weet dan kan je na een tijdje bij 2 keer een tik geven en ga zo maar door...

Hoop echt dat het werkt voor je !!!!

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:30

ik zou het je ook afraden om met sporen met wieltjes te rijden.
je kan wel proberen een zweep bij je been te houden en als ei niet luisterd op been. een tik geven met de zweep op de plek waar je ook aanspoord...misschien helpt het:) als ei echt niet luister dan moet je maar gewoon een harde tik geven of even op het schouder van"he ik ben hier je moet opletten"

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:32