valcursus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

valcursus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 17:14

is er niet iets van een valcursus?
Ik ben vrij angstig van het paard te vallen en wil hier graag doorheen, niet bang zijn eraf te vallen.
Iemand enig idee? Want zou zo'n cursus erg leerzaam zijn, leren hoe je het beste kan vallen?
Bestaat zo'n cursus uberhaupt?

hiltje1973

Re: valcursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:26

ik heb geen antwoord maar volg het topic.

Als ik val heb ik bijna altijd wat

Twee keer voorover van het paard gevallen, heb volgens mij om me toen te beschermen op mijn schouder gedraaid (dus niet op hoofd, rug of buik geland). Werkt heeeeeel goed , had nml geen enkele blauwe plek . Alleen maar allebei de keren een gebroken sleutelbeen

Afgelopen woensdag weer gevallen en tegen het schot van de bak gelanceerd
Niets gebroken dus we gaan vooruit....... maarrrrrr mijn hele bumper (bovenkant kont) is megablauw en kan nauwelijks meer in en uit de auto stappen.

Hiephiep hoera voor paardrijden......... ik word er een ontzettende mega zeurmiepje van en durf steeds minder

Ben alleen bang dat een valcursus je ook niet beschermt, je hebt niet altijd in de hand hoe en waar je valt........

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:27

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:26

Je zou eens kunnen vragen aan een judoschool bij je in de buurt of ze een cursus valbreken willen geven. Bij judo is dit namelijk één van de eerst dingen die je leert.

Fielychi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 19:31

hm, goeie tip.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:41

Misschien ook een goed idee voor mij. Ben zaterdag weer heel lomp van Lotte gevallen. Ik heb ook altijd wat als ik val. Ik val meestal op mijn rug, daar heb ik altijd geluk mee gehad en nooit iets ergers gehad dan een gekneusd stuitje, maar het had ook anders af kunnen lopen dus vorig jaar probeerde ik me om te rollen, met als gevolg elleboog uit de kom, 6 weken gips, 4 maanden niet rijden...

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 20:34

Op onze manege kun je een ''valbreekcursus'' doen. Dat heb ik 2 jaar geleden gedaan. Dan ging je ''goed'' leren vallen. De laatste lessen van een fjord afglijden op de goede manier....
Ik weet niet of dat ook bij jou in de buurt is?

xxx

knilesseh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 20:40

vervelend als je daar last van hebt!!
maar misschien is het een beter idee je niet zo te gaan richten op het vallen, maar er juist wat meer zelfverzekerder op te gaan zitten! ok, das makkelijker gezegd dan gedaan hoor..! maar als je steeds bezig bent met moet HOE je moet vallen ALS je misschien eventueel gaat vallen.... lijkt me dit niet bevordelijk voor hoe je er op zit!!! Succes ermee in ieder geval!!

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 08:18

Je kan wel op judo gaan , daar leer je volgens mij wel goed vallen. Niet van een paard natuurlijk maar ik denk dat je de "valtechniek" dan overal bij kan toepassen.

Fielychi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 08:29

knilesseh -> je hebt helemaal gelijk! Dat is in de eerste plaats ook waar ik aan werk, mijn zit. Zelfverzekerd en met vertrouwen. Het is vaak alleen het eerste half uur, als ik er eenmaal aan kan zitten heb ik zoiets van: en nou kom maar op met die praatjes.
Maar dat eerste half uur...? Pfoe, ik moet er vandaag ook om 10 uur opzitten, ben nu al hartstikke zenuwachtig!
Vandaar dat ik me afvroeg: als ik nou een paar x gevallen ben (expres), zou het dan niet beter kunnen worden?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:04

Citaat:
knilesseh
Bericht Onderwerp: Re:

vervelend als je daar last van hebt!!
maar misschien is het een beter idee je niet zo te gaan richten op het vallen, maar er juist wat meer zelfverzekerder op te gaan zitten! ok, das makkelijker gezegd dan gedaan hoor..! maar als je steeds bezig bent met moet HOE je moet vallen ALS je misschien eventueel gaat vallen.... lijkt me dit niet bevordelijk voor hoe je er op zit!!! Succes ermee in ieder geval!!

Hey even offtopic: Ben jij toevallig Sanne?

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 10:10

Tremona schreef:
Je zou eens kunnen vragen aan een judoschool bij je in de buurt of ze een cursus valbreken willen geven. Bij judo is dit namelijk één van de eerst dingen die je leert.

nou heb op jiujiutsu (hoe je het dan ook schrijft ) gezeten en daar leek je ook je val breken door de judorol. Maar moet zeggen als ik der af val dat ik daar echt niet mee bezig ben hoe ik val Ik was deze week ook weer helemaal bont en blauw.
Het helpt trouwens wel een hoop als je in een zachte zandbak rijdt. en een bodyprotector!