Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Concorde schreef:Bandages zorgen ervoor dat de temperatuur van het been oploopt, wat slecht is voor de pezen. Pezen bestaan uit vezels die geordend liggen in een soort spiraal, wat hun de kracht en elasticiteit geeft. Worden die vezels te warm, dan gaat de spiraalvorm eruit, waardoor ze minder elastisch worden en dus eerder zullen beschadigen.
Concorde schreef:Kan best zijn dat je paard z'n benen gewoon wat fanatieker intrekt als je bandages gebruikt, zelfde effect als je kunt zien wanneer een paard transportbeschermers om heeft.
Waar merk jij aan dat de bandages helpen?
. CCCCorine schreef:Concorde schreef:Kan best zijn dat je paard z'n benen gewoon wat fanatieker intrekt als je bandages gebruikt, zelfde effect als je kunt zien wanneer een paard transportbeschermers om heeft.
Waar merk jij aan dat de bandages helpen?
In dat geval hebben ze dan toch nog nut.
Voor TS: Ik denk dat je meer geholpen bent met goede training (heb je les)? Daarnaast balkjes lopen en springen (bijvoorbeeld aan de longe). Veel tempowisselingen rijden en het paard sowieso veel laten bewegen. Daar wordt hij sterker van.
Blue_Star schreef:Waarom zou een paard zijn benen intrekken van een lapje stof en niet van een 3 in 1?
Blue_Star schreef:Het effect bij hoge transportbeschermers vind ik erg zielig
. Ik zou daar overigens zeker niet mee gaan rijden, daar is de pasvorm echt niet naar. CCCCorine schreef:
Welnee, even stretchen van te voren is gezond. Ik zou daar overigens zeker niet mee gaan rijden, daar is de pasvorm echt niet naar.
De eerste x was met me vorige paard ook echt een ramp. Maar ze wende er aan. Alleen die eerste pasjes waren daarna nog van die reuze passen.Mies_Apollo schreef:vandaar dat ik hem wat meer wil ondersteunen
Mies_Apollo schreef:als bandages zo slecht zijn waarom worden ze dan zoveel gebruikt/verkocht?

Concorde schreef:Urielle, dit verhaal heb ik gehad tijdens opleiding HBO paardenhouderij Trainingsfysiologie. Dus ja, ik kan het toelichten op biochemisch niveau, dan staat er alleen wel een verhaal van enkele A4tjes en heb eigenlijk weinig zin om dat uit te gaan typen. Het hele verhaal is onderzocht en wetenschappelijk bewezen.