Ik wil zo'n kwijlvoorpluk :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Ik wil zo'n kwijlvoorpluk :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 11:58

Haj,

Ik heb diablo nu zo'n 3 jaar en nog steeds heeft hij het zelfde schriel voorplukketje.Het is al een beetje gegroeid maar echt niet veel.

Zijn er geen huis en tuin middeltjes (of natuurlijk uit de winkel) die dat kunnen laten sneller groeien of zo iets ?

Eline

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:59

uhmm volgens mij; NEE...

je moet gewoon een nepvoorpluk laten maken

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 12:00

Hehe..

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:02

een stalgenootje vlecht extensions in bij paardenstaarten. ze gebruikt hier voor echt paardenhaar. misschien dat ze dit ook doen in voorplukken? ik ken iig geen middeltjes ervoor.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:04

was het maar zo'n feest dat er haargroeimiddel was

merel heeft haast geen pluk... die hebben we zo laten groeien dat we een stukje meer van de manen erbij hebben gedaan, zodat het nog iets leek

willem heeft ook al jaren dat kroesplukkie en hij wordt echt niet meer

extensions is idd een idee

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:05

Bij mijn weten zijn er geen tovermiddeltjes
Mijn schimmel had ook zo'n knullig voorplukje en ik heb toen voor hem een nep-voorpluk laten maken. Die is gemaakt van echt paardenhaar en in de goede kleur. Het haar zit tussen een soort klittenband wat je aan je hoofdstel vast kunt maken.
't Kost wat, maar dan heb je ook wat

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:06

nou ik heb mijn paard al 11 jaar en het lijkt wel of die voorpluk gewoon niet wil groeien. Die is na al die tijd nog steeds kort en iel.
Dus tja... bij de een groeit ie denk ik beter als bij de ander..

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:09

Ik laat ook een stukje meer van de manen naar voor mee groeien, maar dat geeft nou niet echt een wezenlijk verschil helaas.

Je kan idd met extentions gaat werken. Maar ik denk dat het iets genetisch is waardoor er niet meer voorpluk groeit dan dat ie op dit moment heeft !!!

juudje86

Re: Ik wil zo'n kwijlvoorpluk :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:14

er zijn ook mensen die de voorpluk expres korter maken. dat vinden ze mooier en makkelijker met invlechten!! echt sneu!

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:16

Diablo mag wel een stukje voorpluk van Nanza hebben, die heeft teveel.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:16

Ik heb m'n paard ook alweer dik 9 jaar maar die voorpluk wordt nooit echt weelderig vrees ik! Met wedstrijden vlecht ik 'um meestal niet in (wordt toch een knotje van niks), dat scheelt weer haren uittrekken bij elastiekjes lospeuteren. Ik heb ook een stukje van de manen mee naar voren laten groeien zodat het allemaal iets dikker lijkt. Is gewoon erfelijk bepaald, ik heb een foto van d'r vader gezien en dat was volgens mij ook geen dikke bos maantop...

Ik hoop dat haar dochter van vorig jaar de voorpluk van haar vader heeft ge-erfd...

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 12:19

Op wedstrijd zie ik vaak zo'n haflingers met plukken tot aan hun mond en dan denk ik : ' had diablo maar zo iets '

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:20

volgens mij heeft een paard dat, of niet . Mijn nieuwe paardje heeft zo weinig dat het niet eens over de frontriem heen komt, maar heeft ook weinig manen en staart..
Is dat verband er bij jullie ook? Mijn andere paard heeft namelijk veel staart, veel manen en veel voorpluk

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:22

Vladimir heeft VEEL staart.. redelijk veel manen, maar niet zo'n super voorpluk. Het is niet heel weinig maar t zou wel wat meer mogen zijn.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:24

ulana dr voorpluk was mooi .. ik wou hem nog langer laten ,, kwam ik vorige week bij dr .. heeft de eigenaar er een heel stuk afgeknipt het ziet er nu niet meer uit..

Authentic

Ik ben het wel eens met "hij heeft 't of hij heeft 't niet", mijn entermerrie heeft eigenlijk een veel te weelderige voorpluk en manen, ze is al een keertje bijgeknipt. Ze komen nu al tot onder haar ogen, en haar pappa heeft ook manen waar je U tegen zegt...

Jullie mogen wel een stukje voorpluk lenen?

Flew

Re:

Nanza heeft weinig staart, heeeeeel veel manen en ook heel veel voorlok.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:25

toen ik mijn paard kreeg had ze ook haast geen staart (heel dun, heel kort) de voorpluk... ja dat was klein hoopje haren en daarmee was het gezegt...

nu na een half jaar begint ze al beste (dikke) staart en (lange) voorpluk te krijgen terwijl ik er haast niks aan doe alleen af en toe voorzichtig uitborstelen...

en ja het is natuurlijk ook een kwestie van aanleg.. de ene paard krijgt veel meer als de andere..kun je vrij weinig tegen doen.

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 12:36

Diablo heeft een dikke staart en manen maar een klein voorplukje.

Ik vind het afschuwelijk als je zo de voorpluk recht afknipt !

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:50

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:04

Mijn merrie heeft ook een heel schriel voorplukje, en mijn ruin heeft wel een kwijlvoorpluk.
Die van mijn merrie, is altijd al klein geweest, toen ze 3 was, maar zelfs nu ze 7 is, nog steeds.
Ik ben bang, dat daar niks aan te doen is.
Je kan proberen om er wat manen van 'achter' bij te doen, ik weet niet of dat een oplossing is

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:21

Romanov heeft een behoorlijke voorpluk, die alle kanten op piekt (zie mijn profiel) maar langer dan hij nu is groeit het haar daar niet.
Hij heeft ook mooie volle manen en staart.

Mijn vorige paarden hadden allemaal een ielig voorplukje. Manen erbij laten groeien hielp ook nauwelijks. Deze paarden hadden trouwens wel gewoon dikke manen en een mooie volle staart.

Romanov heeft meer voorpluk dan mijn vorige paarden bij elkaar!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:22

Ik heb ooit in een melig bui met een vriendin na het manen trekken de getrokken manen in de zeer kleine voorpluk van mijn paard gevlochten. We hebben helemaal in een deuk gelegen! Volgens mij heeft ze er foto's van gemaakt, ik zal vragen of ze die hier plaatst!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:24

Bij mijn vorige paard Odin, heb ik ook eens een pluk getrokken manen verzameld en daarna onder zijn kopstuk vast gemaakt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat geen gezicht vond! je bent al gauw gewend aan hoe zijn koppie er met die paar sprieten uitziet, dus als er ineens een enorme bos lijkt te groeien klopt het gewoon niet!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 13:25

Tis idd geen gezicht als ze ineens zo'n bos hebben!