als jezelf geen klik voelt, dan kan je hem beter verkopen.
soms hebben wij een doel voor een paard, en blijkt dat paard daar toch echt anders over te denken. zoals jij net verteld in het bos.
dan kan je 2 dingen doen. of je verkoopt hem aan iemand die lekker buitenritjesmaakt over strand en bos, zodat hij het helemaal naar zijn zin heeft.
of jij past je een deel aan en gaat vaak naar het bos e.d
mijn vriend heeft dat laatste gedaan. merel is helemaal into springen(dat wisten we al, springgefokt) maar dressuur? super gangen heeft ze, ze zou ook flink kunnen gaan scoren, maar in der koppie weigert ze het gewoon. toen we op een dressuurstal stonden voor een jaar is ze langzamerhand steeds vervelender geworden en begon er slechter uit te zien, sjacherijniger.
mijn vriend heeft haarverplaatst bij zijn werk, in katwijk. de 1e keer op strand wist hij het al. merel is gemaakt voor het buiten rijden. en nu?? zijn ze beide endurance gek en rijden daar ook wedstrijden in. een tak van de sport waar ze beide succesvol in kunnen zijn en waar ze nog belangrijker, veel plezier in beleven.
zo zie je maar, het is vaak voor beide geven en nemen, maar alsjij echt nix hebt met dat buitenrijden en je voelt je onzeker op hem, dan zou ik hem gewoon lekker verkopen en pas een paard kopen als je idd die klik hebt, met ja dat gaat hem worden
succes