Hoi Mijn pony wil op de wedstrijden niet in de trailr wachten dan gaan die stapen en raar doen hij heeft hooi in de trailer water en voer als je hem er uit haalt ( wel op een moment dat die zich gedraagt ) beloon ik hem dat die naast de trailer mag staan dat vindt die geweldig en dit bouw ik elke keer uit maar wat kun je nog meer doen ??
heb het zelfde probleem. mijn ene merrie vind rijden niet zo leuk maar is op wedstrijd super braaf, de ander kan je uren mee rijden maar zodra je stopt (ook in de file) probeert ze uit de trailer te komen met alle nare gevolgen van dien. als ze met z'n 2en zijn is er geen probleem maar met 2 op wedstrijd betekend altijd dat er 1 alleen is tijdens het rijden op de ander en dat is voor beide drama... houd je topic in de gaten want ben ook benieuwd naar de tips.
Hier hetzelfde. Mijn ruin laad makkelijker dan voorheen (voor ik hem gekocht had deed men er drie uur over en inmiddels staat hij er met 5 minute op) en met de voorklep los, zodat hij een beetje kan kijken en mij kan zien is er niets aan de hand. Xodra die plep dicht gaat breekt hij de boel echt af. Hij heeft de laatste keer zelfs een gat in de achterklpe geslagen en alle stangen verbogen. Als er iemand goede tips heeft, graag!
Gewoon geduld aanleren ! Dit moet je veel oefenen, kun je ook thuis doen met de trailer. Vooral niet eraf halen dat is zijn beloning voor het ongedurig doen....
Ook ik heb het probleem, daarom starten we voorlopig nog maar even geen wedstrijden. Ik hoop dat ze het zelf gaat snappen, we blijven altijd al iets langer treuzelen, zodat ze er aan moet wennen, met les enzo. En hopen dat het zo steeds beter word, maar ook ik volg het topic nog!
Ja thuis die lekker rustig vertrouwede omgeving hij kent het wel maar ik denk dat die het ook gewoon spanend vindt hij is nog maar 2 keer echt op wedstrijd terein geweest dus maar wa sgewoon benieuwd hoe de mensen dit oplossen die dit probleem ook hebben
Eventueel gewoon opladen en laten staan. Desnoods naar een parkeerplek in de buurt, even laten staan en dan weer weg. Of thuis gewoon laten staan met zijn hooinetje en koffie gaan drinken. Dit steeds verder uitbouwen. Denk dat het gewoon een kwestie van geduld aanleren is.
Wij zette onze paarden ook gewoon aan de muur een tijd, om te leren geduldig te staan en te wachten. Of aan de box gewoon vastzetten.
Aan de muur staan is geen probleem, dan blijft hij een uur alleen staan als het nodig is. Zodra hij op de trailer staat, thuis dus ook, en de klep gaat dicht breekt hij de boel echt af. Hij heeft een net vol hooi, maar wordt panisch alleen in dat ding. Ik heb een 1 1/2 paards trailer, dus er eentje naast zetten kan niet.....
Misschien kun je wat andere ritjes maken, dan alleen naar wedstrijd??Of doe je dat al?? Kan me voorstellen, dat als het paard alleen met de trailer naar wedstrijden gaat , daar zenuwachtig van word.
Ik maak even onderscheid tussen een paard wat bang lijkt, zoals die van Kris, en een die ongeduldig is zoals die van TS.
Voor die van Kris zou ik het niet weten, die lijkt me uit deze info echt bang en gaat zo te horen ook compleet over de rooie en in de 'vernielstand'.
Een paard zoals die van TS laat ik altijd gewoon staan. Ze houden echt vanzelf wel op Het kan een week of wat duren, maar ze krijgen het een keer door. Gewoon negeren en lekker laten gaan. Hoe meer aandacht je eraan schenkt hoe langer zulk gedrag duurt.
Maar zo sterk zijn trailer toch niet, die van mij heeft al een keer over de boom gehangen door haar ongeduld en in onze oude trailer hadden we een hele scheur in het polyester dak omdat ze omhoog was gekomen, vind dat toch beetje link om ze maar gewoon te laten gaan en wachten tot ze ophouden.
Is namelijk heel groot probleem, paard over of onder de boom en dat maakt het trailer rijden / staan alleen maar erger.
ik het zelfde probleem, met rijden is er niks aan de hand maar zodra we stil staan dan hoor je hem 2 km verderop nog trappen. hij is al 11 en komt al wat jaren op concour maar nog altijd zo idioot op de trailer als ie stil staat!
ook na het rijden, is ie helemaal droog gestapt, kom je later bij de trailer om weg te gaan, paard weer helemaal zeik nat
Om mijn pony maar zo even te laten staan is ook niks Dan gaat die over de boom ja een paardje van 125 Dus daarom beloon ik hem als die zeg maar half uur rustig heeft gestaan dit was eerst 5 minuten en we zijn nu al bij 45 minuten dus maar ik wil graag weten wat jullie doen wat hebben jullie in de trailer hooi? water?