pension stalling of paarden bij je eigen huis???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:27

Ik ben toch voor de pensionstalling. Inmiddels heb ik al bijna 20 jaar ervaring met pensionstallingen, ik denk dat ik ook wel 5 plaatsen heb gehad. Mijn mening is dat er overal wel iets is, het perfecte adres moet nog worden gevonden. Daar waar meerdere mensen bij elkaar staan, zijn er ook meningsverschillen. Zeker als het over levende have gaat. Maar ik blijf er ook bij dat het heel veel aan je eigen instelling ligt. Als je zelf wat makkelijk bent, je niet al te veel met anderen bemoeid en niet altijd maar weer tegen de pensionhouder over anderen gaat klagen valt het best mee. Als je problemen hebt met iemand van de stal, ga er dan zelf naar toe en confronteer hem/haar ermee. Of praat op een redelijke manier met de pensionhouder. Ik kan me ook levendig voorstellen dat zo man/vrouw af en toe gek wordt van alle eisen/wensen van eenieder persoonlijk.
Ik werk 40 uur per weer en ben dus afhankelijk van een pensionstalling. Ik wil ook niet anders. aan huis houden van paarden is leuk, zolang je ook met andere mensen uit rijden kunt. En tijd genoeg hebt, natuurlijk. Als ik nu op vakantie ga, weet ik zeker dat mijn paarden goed verzorgd zijn, eventueel wordt er op gereden als ik dat wil. Ik weet zeker dat ze buiten in de wei komen, dus ga ik met een gerust hart weg. Het is ook wel eens lekker om in het weekend lekker uit te slapen.... En qua geld, tja, ik denk dat als je je paard aan huis hebt misschien iets goedkoper uit bent, maar veel maakt het niet uit in mijn geval.
Het is wel zo dat als ik vind dat mijn paard niet goed verzorgd wordt, of als ik een ander onrecht bemerk, naar een andere stal ga uitkijken...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:27

Paarden bij huis heeft inderdaad zijn voordelen, maar ook duidelijk nadelen!!!!!! Niet alleen moet je er altijd zijn, maar ook is het als je alles op een rijtje zet duurder dan een pensionstal!! Reken maar eens uit, de grond die je moet kopen, de stallen die je moet kopen of bouwen enz. enz. Vaak ben je dan duurder uit dan op een pensionstal. Niet dat ik mijn paarden niet meer bij huis zou willen, maar dat het duurder is op een pensionstal is dus beslist niet waar!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:46

als ik mijn paarden aan huis zou willen stallen kan ik me niet de accommodatie veroorloven die ik wil hebben, tenzij ik een professioneel bedrijf zou gaan beginnen en dat was toch niet echt mijn ambitie. Dus dan maar een pensionstal.
Ik heb nu een fijne stal. De eigenaren zijn zinnige "paardenmensen" met wie ik kan overleggen. Ze doen niet moeilijk over aangepast voer, individuele weidegang etc. Ik houd mijn paarden dus alsnog op de manier zoals mij dat het beste uitkomt. Dat is mij heel veel waard.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 21:23

ja ik ben het helemaal eens dat je je aan de regels moet houden.
Waren er maar goede afspraken gemaakt.
Het liefst op papier,en kan het niet ben ik niet beroerd om nieuwe afspraken te maken.

ik probeer in gesprek te komen maar hij ontwijkt het. Boos!

En deze pensionstalling heeft niet veel accomedatie.
Alleen een buiten bak.
En enigste wat ik vraag is een schone box,goed voer,en een paar uur buiten per dag.(is toch niet veel eisend) Schijnheilig

Zijn eigen paarden komen er wel uit.
mijn paard staat zielig alleen op stal.Waar ze haar benen kapot draait in de stal.Ze hoeft ook niet een hele dag in het weiland als ze maar een paar uur buiten komt.

overal is natuurlijk wel wat dus je moet in gesprek blijven.maar ja....


Ik ben de enigste klant op dit moment.

We zijn vandaag wezen kijken naar een huis met wat grond.
het is even afwachten.
En ik heb mij voorgenomen voorlopig maar even niets Lips are sealed
En zelf maar vaker heen en weer rijden om met haar te wandelen en even los te gooien.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:29

ik kan wel zeggen dat ik zo ongeveer dezelfde problemen heb gehad als jou...
op de eerste pensionstal werden ook lessen gegeven dus vaak de bak bezet enz. de kosten werden ook opeens een stuk duurder.

de 2de stal was ook wat goedkoper maar in de zomer mocht ie daar ook niet naar buiten ook vanwege merries met veulens waar ie niet bij mocht, en het stalgeld werd duurder!!

nu staat guido bij mn broer, die woont buitenaf en daar heb ik mn eigen wei en stal. ik heb het er prima naar mn zin en guido ook. het nadeel is nu alleen dat ie 15 km van mijn huis staat (ik heb wel een snelle scooter en mn vriend gaat ook vaak mee met de auto maar toch) en hij staat daar helemaal alleen. het heeft dus denk ik overal wel zo zn nadelen...