Wasvoorschrift Anky-Schabrak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iepke

Wasvoorschrift Anky-Schabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 15:33

Ja, de titel zegt het al: zit er bij het Anky-schabrak een wasvoorschrift? We vroegen ons af of je 'm gewoon kon wassen of dat er nog speciale dingen mee moesten gebeuren (Omdat het speciale stof is enzo..? )
Hij is namelijk nogal vies

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:36

Ik had een nep-Anky, en die gaat net als de rest van de shabrakjes met hetzelfde programma in de wasmachine. Hoeveel graden etc dat is, weet ik niet, mijn moeder doet dat voor mij .

Ze doet er dan wel altijd een tennisbal bij. Zo schijnt de vulling niet te gaan klonteren.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:36

Op de Anky site staat het helemaal beschreven!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:38

Beschrijving van de Anky Site:
Onderhoud zadeldekjes

Regelmatig krijgen we vragen over hoe de ANKY® dekjes het beste gewassen kunnen worden. Anky's huishoudster Toos Boeren vertelt je in deze webtip hoe je dat het beste kunt doen.

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Je kunt de ANKY® dekjes gewoon in de wasmachine wassen op b.v. 30 graden, met een gewoon wasmiddel. Je hebt geen wasverzachter nodig en natuurlijk moet je de wasmachine niet te vol stoppen, want dan wordt je was niet goed schoon.

Wanneer de naden erg vies zijn, kun je afwasmiddel erop spuiten en dat dan met een afwasborstel of een nagelborsteltje goed inwrijven. Let op dat je niet te veel afwasmiddel gebruikt. Je hebt maar een klein beetje nodig. Daarna stop je het dekje gewoon in de wasmachine.

Het dekje goed laten drogen en dan ... weer fijn gaan rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 15:41

Ik was mijn pads altijd op 30 graden met een fijn was middel. Hang ze te drogen bij de kachel. Ik heb 5 pads en tot nu toe is dit altijd goed gegaan

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 15:43

Geweldig!!Bedankt!
Hadden 'm idd al met afwasmiddel voorbehandeld.
Stoppen we 'm nu in de wasmachine!