Zadelprobleem, wie weet raad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Zadelprobleem, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 19:41

Ik heb een Wintec 500, waarvan je dus de boom kunt verwisselen.

Nu heeft er een jaar of 2 een rode boom ingezeten en lag het zadel echt voor geen meter meer. Veel te dicht op de schoft en te breed. Zadel had alleen aansluiting bij de kniewrongen, en had geen goede aansluiting met de schoft.

Nu heb ik een goede zadelmaker hier uit de buurt erbij gehaald, en die zei dat het simpel op te lossen was. Hij heeft er een andere boom ingezet (zwarte) waardoor het zadel hoger op de schoft kwam te liggen. En de kussens weer netjes bijgevuld. het zadel zag er echt super uit!

Toen ik hem op de rug van mijn paard legde schrok ik wel van de ligging!

Hij ligt nu dus wel netjes vrij op de schoft, maar sluit nog steeds niet aan aan de zijkant. De kussens zijn netjes gevuld. Maar de voorkant van het zadel ligt hoger dan de achterkant. Dus als je gaat zitten kiept hij als het ware!

Ik heb meteen weer contact opgenomen met de zadelmaker. Hij zei dat het puur een kwestie was van inrijden en dat de voorkant dan wel netjes zou zakken.

Wat denken jullie van dit verhaal??? Zou dat idfd kunnen zijn dat de ligging van de boom nog even ingereden moet worden???

Want ben er nog maar weinig mee opgeschoten dus!!!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:02

De pasvorm van een zadel heeft niet alleen met het verwisselbare stuk van de wintec zadels te maken, dat is er maar 10% van.
Dit zadel past dus gewoon niet op jouw paard.
Ik heb ook een wintec gehad, had hetzelfde probleem als jij en iedereen zei dat dat niet erg was.
Tot mijn paard vrezelijk last van z'n rug kreeg. Hij is ervoor behandeld, ik heb een ander zadel, maar hij zou altijd gevoelig blijven op z'n rug (met kou enzo)
Als het zadel aan de voor- of achterkant kiept betekend dat dat eigelijk alleen het midden stuk draagt, net als een wip in de speeltuin. Al het gewicht komt op die plaats, en daar loopt nou net een spier.

Zoek een andere zadelmaker, deze heeft er duidelijk niet zoveel kijk op.

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:28

een pony bij ons op de stal heeft ook een wintec 500 en die past voor geen meter vind ik dan (eigenaar vind van wel) hij ligt te hoog op de schoft en heeft teveel vrijheid ik denk dat het zadel bij jou gewoon niet past en je beter een ander zadel kan kopen die wel goed past.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:37

Ben je bij Theo geweest of bij Godfried?
Als dit door Godfried zo gedaan is steld hij me teleur.....

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 20:52

Ik heb er al drie mensen bij gehad, deze zeiden allemaal wat anders! Dus wordt er nu onderhand moedeloos van!!! Want heb nu wel 90 euro betaald voor een zadel die nog steeds niet goed ligt!!! Zal geen namen noemen vind ik niet zo netjes!

ikke

Re: Zadelprobleem, wie weet raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:07

De beste, maar tevens vrij rigoreuze, oplossing is een belletje voor een afspraak met Gerry van Oosanen. Ik moet het eerste paard nog bij haar vandaan zien komen waarbij het niet past (en ja, ik weet vrij goed waar het over gaat). www.equireva.nl

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:18

Mariek1983 schreef:
Ik heb er al drie mensen bij gehad, deze zeiden allemaal wat anders! Dus wordt er nu onderhand moedeloos van!!! Want heb nu wel 90 euro betaald voor een zadel die nog steeds niet goed ligt!!! Zal geen namen noemen vind ik niet zo netjes!

Ik ben uiteindelijk meer dan 1000 euro kwijt geweest aan DA kosten door een niet passend zadel.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:29

Ik ken maar 1 goede zadelmaker in het noorden van het land en dat is Kootstra. Wie er bij jou in de buurt zit en goed is weet ik niet. Helaas zijn er meer zadelprutsers dan zadelmakers.
Een Winteczadel is echt niet altijd passend. Dat denken mensen, maar de kussens zelf verander je niet bij het plaatsen van een andere boom.

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 22:46

Anouar15 schreef:
Mariek1983 schreef:

Ik ben uiteindelijk meer dan 1000 euro kwijt geweest aan DA kosten door een niet passend zadel.

Ja ik weet het!!! Ik zit ook nog aan de kosten van een ostheopaat, vanwege een zadel dat al 2 jaar niet heeft gepast zoals nu dus blijkt!!!

Dus wil gewoon of een goed zadel dat wel past, of dat deze nu eindelijk goed wordt gemaakt!!! Maar ja heb er zelf echt geen verstand van, en als je drie verschillende antwoorden krijgt...

Tja dan weet ik ook niet meer wie er nu wel of niet gelijk heeft PFFFF

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:07

heeft de zadelmaker opgevuld na het paard gezien te hebben, of moest je het zadel langsbrengen? áltijd de zadelmaker laten komen als je een zadel wilt laten opvullen. kiepen is nooit goed, er komt meer druk op de singel, en als je gaat zitten druk je teveel op de achterste kussens. de goede drukverdeling is dus weg.

in Meppel zit van Triest, een erg goede zadelmaker. ik zou hem gewoon vragen om langs te komen en te kijken. ik geloof dat hij ter plekke je zadel goed opvult.

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 10:24

merrieveulen schreef:
heeft de zadelmaker opgevuld na het paard gezien te hebben,

Jep! Hij is langs geweest en heeft daarna het zadel meegenomen om het aan te passen. Ik kon hem na een aantal dagen weer ophaln, met de boodschap dat als het niet goed was ik moet bellen!

Dat heb ik dus ook dezelfde avond nog gedaan, maar toen kreeg ik dus dat verhaal van eerst een wee goedmee rijden!

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 10:26

Mijn vraag was meer zodat ik een beetje weet wat er aan je zadel gedaan zou zijn.
Ik heb je gemailed.

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 11:48

Zal zo mijn mail eens even checken!!!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 12:24

Citaat:

Ja ik weet het!!! Ik zit ook nog aan de kosten van een ostheopaat, vanwege een zadel dat al 2 jaar niet heeft gepast zoals nu dus blijkt!!!

Dus wil gewoon of een goed zadel dat wel past, of dat deze nu eindelijk goed wordt gemaakt!!! Maar ja heb er zelf echt geen verstand van, en als je drie verschillende antwoorden krijgt...

Tja dan weet ik ook niet meer wie er nu wel of niet gelijk heeft PFFFF
[/quote]
Heel vervelend. Maar als dit zadel dus nooit passend te krijgen is ga je wel voor een ander?
[/quote]

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 20:06

Ja uiteraard!!! geen twijfel over mogelijk! Het is of dat deze goed wordt gemaakt, of een ander zadel... Maar dan kijk ik ook wel voor 2e hands of een lagere prijsklasse als dat te vinden is tenminste...