pasvorm en boommaat Stubben tristan DL vs KN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

pasvorm en boommaat Stubben tristan DL vs KN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 18:49

Beetje lastige vraag, maar jullie zijn zooooo slim met zijn allen

Ik heb nu een KN Symphony met een MW (midden wijd) kamer. Zadel ligt prima op mijn paard, maar ik zit er zelf niet fijn in.

Ik heb de afgelopen weken een hoop gepast en vergeleken en voor mij is de Stubben Tristan DL de absolute top.

Nu wil het geval dat ik met een fijne korting een stubben kan kopen, maar dan niet kan passen.
Mijn vraag is wie een idee heeft wat voor pasvorm stubbens hebben? Een met welke boommaat (27 t/m 32) kan ik een MW kamer van KN vergelijken? Mijn KN is op het moment heel vol opgevult, dus Tjal heeft eerder een smallere dan een bredere boom nodig dan ik nu heb.

Sowieso is alle info over de pasvorm van de tristan DL van harte welkom.

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:40

Ik heb ook dat zadel en moet zeggen dat het goed op verschillende paarden past. Ik heb het gekocht voor mijn vorige paard, met een rechte rug en een wat hoge schoft. Nu ligt het op het paard wat ik nu heb, een paard met een wat weke rug, en met een paar aanpassingen ligt het daar ook goed op. Hoe het zit met de boommaten heb ik geen idee van, weet niet eens welke maat ik heb.

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:47

Zou je eens willen kijken onder de zweerbladen of daar iets staat? Hoe bevalt het zadel verder?

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 21:55

Ik zal morgen even kijken voor je. Ik vind het een heerlijk zadel. Op mijn vorige paard pasten maar erg weinig zadels. Ik kon kiezen uit een Euroriding Diamant, een Kieffer (weet niet meer welke) en deze. De andere twee kon ik niet lekker op zitten. De Euroriding kiepte ik helemaal naar voren en de Kieffer had nauwelijks wrongen. Dus het werd deze, en daar heb ik geen spijt van. Ik heb even moeite gehad met het inrijden van het zadel, maar toen die eenmaal ingezakt was, wilde ik niet meer anders.

Mrijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 21:59

Voor mij is dit, tot nu toe, het enige zadel dat me echt zit als een handschoen. Ik had niet eens het idee dat het ingereden hoeft te worden, het leer is zo zacht en soepel.
Ik vind het alleen wel spannend om het te bestellen zonder dat ik het op mijn paard heb geprobeerd...

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:39

Ik zou als ik jou was proberen dat je bij een winkel ofzo (tis misschein niet helemaal eerlijk) maar dat je toch ziet dat je daar een stubben kan passen voor je miskopen gaat doen.. Ik wou dit dus ook doen met een br zadel.. Maar toen ik dus bij de winkel een br ging passen met de zelfde boommaat bleek deze totaal anders te zitten .. Dus kortom als ik hem had laten bestellen op de gok was ik nu nog verder van huis.. Nee voor mij geen kopen op de gok ik geef dan liever wat meer geld uit zodat ik zeker weet wat ik krijg en dat mn paardje fijn loopt dan dat ik straks met een fikse korting een zadel gekocht heb, wat de grootse miskoop is geweest en een paard met zere rug overhou.. Ik heb nu een passier op proef en die ligt als een huis maar dus ook totaal niet te vergelijken met onze br die haar ook als een huisje past.. zo zie je maar het blijft passen en meten voor je het precies weet..succes

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:00

Ik heb een KN met een Medium boom, op hetzelfde paard ligt ook een Stübben Tristan en een Stübben Siegfried, beide met boommaat 31. De 32 is op dit paard duidelijk te breed.
De Tristan is eventueel te koop (is ook een DL).

Amulet

Re: pasvorm en boommaat Stubben tristan DL vs KN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 09:55

Ik heb op mijn haflinger een stubben met boommaat 31 liggen (dan wel geen Tristan). Mij is verteld dat dat 'gewoon' medium is bij Stubben en dat maat 32 medium-wijd is.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:07

30 smal-medium
31 medium
32 medium- wijd
33 wijd