Niet kunnen wennen aan zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Niet kunnen wennen aan zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 23:23

Sinds december ben ik overgestapt van een Wintec Isabell Werth naar een Rossner Amerika. Dit omdat de Wintec niet meer aan mijn paard aan te passen was. Ik rijd al sinds mijn 13e (ben nu 19) op kunststofzadels en ik kan maar niet wennen aan mijn nieuwe zadel! Op zich zitie hartstikke fijn, maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Iemand die dit kent of het misschien juist andersom heeft (eerst leer nu kunststof)? En wat moet ik nu doen? Want ik heb echt behoorlijk lang naar een goedpassend zadel gezocht en dus eindelijk één gevonden, kan ik er zelf niet aan wennen!

Anoniem

Re: Niet kunnen wennen aan zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:06

In welk opzicht kun je er niet aan wennen? Is dit nieuwe zadel gladder dan de vorige? Dan kun je een rijbroek nemen met kunstlederen zitvlak en is het weer opgelost . Of kun je er in meerdere opzichten niet aan wennen?

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 00:09

Jovarna schreef:
In welk opzicht kun je er niet aan wennen? Is dit nieuwe zadel gladder dan de vorige? Dan kun je een rijbroek nemen met kunstlederen zitvlak en is het weer opgelost . Of kun je er in meerdere opzichten niet aan wennen?

Heb al rijbroeken met kunstlederen zitvlak.. Het is onder andere gladder ja..Ik hou gewoon niet van mijn nieuwe zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:15

Volhouden! Doe het voor je paard.
Ik ben twee jaar geleden ook overgestapt van een Wintec naar een lederen (Engels) zadel en ik vond dat ook erg wennen. Dit zadel is niet alleen gladder, maar ook harder (voor mij, niet voor m'n paard) en zit minder comfortabel. Maar het was (en is) een perfect zadel voor mijn paard en dat vind ik het belangrijkste. En ik ben er inmiddels helemaal aan gewend hoor, ik kan bijv. uren in het bos rijden, geen centje pijn. Bovendien, hoe comfortabeler het zadel voor de ruiter is, hoe minder de ruiter merkt of hij/zij zèlf wel zo'n goede zit heeft en wel in balans en recht zit e.d..
Dus dit zijn goede zitllessen voor je , en echt, je went er wel aan. Ik zou m'n zadel iig niet meer willen missen.

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 00:18

Ik heb er nooit pijn door gehad en ik zit er ook veel beter in. Maar ik vind het echt geen fijn zadel. Hoe lang duurde het bij jou dan voor je eraan gewend was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 00:20

Poeh, dat weet ik zo niet meer. Ècht gewend..., ik denk een maand of 2 of 3, zoiets.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 00:27

Jovarna schreef:
Poeh, dat weet ik zo niet meer. Ècht gewend..., ik denk een maand of 2 of 3, zoiets.

Ik rijd hier nu alweer 3,5 maand op..