Hoi ! Ik heb sinds januari een nieuwe pony. Hij heeft van januari tot nu echt vakantie gehad. Sinds hij bij mij is heb ik hem pas 2x gereden en 1 keer gelongeerd. Gewoon om te kijken hoe hij zich gedroeg enzo. Hij heeft op een manege gestaan dus vond ik dat hij wel lekker vakantie verdiende. Hij staat in een wei met een kleine kudde andere paarden. Alleen 's nachts staat hij op stal. Nu wil ik weer een beetje beginnen met hem. Hoe kan ik dat het beste doen ? Ik wil er namelijk niet gelijk weer opklimmen, maar het een beetje rustig aan doen en vertrouwen krijgen. Wandelen heeft niet zo veel zin. Dan stappen we toch alleen maar en dat doet hij in de wei ook wel. Iemand tips ?
ik ga straks met mijn knollie ook weer rustig aan beginnen, heeft ook vakantie gehad... ga eerst weer lekker rustig beginnen met een paar minuutjes longeren en dat steeds vaker en langer zodat hij weer een beetje kan wennen en als ik denk dat het kan stap ik weer op...
rustig aan beginnen niet gelijk een uur gaan rijden misschien kun je de eerste week om de dag een half uur rijden en dat dan uitbouwen naar ietsjes langer etc.
Dankje, ik was ook zeker niet van plan om er gelijk op te klimmen en een uur te rijden, ik wil er einde deze week misschien pas weer op, tot die tijd gewoon weer een beetje laten wennen aan het "werk".