Dilemma: verkopen of niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Dilemma: verkopen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 21:26

Ik weet niet wat ik moet doen! dus help...
Zal het even uitleggen, ik heb een enorm luxeprobleem
Ik heb twee paarden een pony en sinds februari ook nog een veulen.
De laatste maanden voor het veulen kwam had ik dus 3 paarden om te rijden, dit was echt teveel van het goede en ik heb besloten om de pony te verkopen. De pony werd ook nauwelijks meer gereden totdat ik mijn merrie niet meer kon rijden omdat ze hoogdrachtig was. Toen heb ik haar wel wat meer gereden maargoed daar gaat het niet om.
Ik kan nu misschien mijn ruin ook verkopen, tenminste er was vandaag iemand op mijn werk die er wel interesse in had. Nou moet ik nog maar afwachten of dat serieus is maar toch. Ik zit er stevig over na te denken om hem te verkopen.
Maar ja dan is alle energie die ik er in heb gestoken voor niks geweest. Het was nl nogal een etterbak in het begin en toen ik hem heb gekocht kon niemand er meer wat mee waar ik hem weg heb. Tenminste dat hoorde ik later. Nu ben ik 1,5 jaar aan het zwoegen en heb hem matig aan de loop. Ik ben niet echt tevreden, maar er zijn ook mensen die hem kennen en zeggen dat hij ontzettend vooruit is gegaan. Maar hij is wel 12 en mijn merrie is 5 maar nog maar goed een half jaar onder het zadel. Aan de ene kant wil ik niet opgeven en ben ik er van overtuigd dat er nog veel meer in hem zit, aan de andere kant: hij is 12 ik heb niet genoeg tijd/zin om 2 paarden elke dag intensief te rijden. Mijn gevoel zegt doorgaan niet opgeven ooit zul je hem daar hebben waar je hem hebben wilt, maar mijn verstand zegt hoelang wil je nog door etteren met alle frustraties die er van komen en weinig uitzicht op wat ik voor ogen heb?
Kortom wat zouden jullie doen?

(sorry t is een beetje een lang verhaal geworden)

Dit is hem trouwens:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=545923&hilit=

mirginoJarig

Re: Dilemma: verkopen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:45

de energie die je erin gestoken hebt is niet voor niets geweest!

want dan was het paard niet geworden wat hij nu is

en als je er al over na gedacht hebt,zou ik hem verkopen!

als je nu zelf na 1,5 jr niet echt tevreden bent over de vooruitgang wie weet hoelang je dan nog moet rijden om hem zover te krijgen dat jij wel tevreden bent[niet aanvallend bedoelt]

als je nu een goed plekje kan krijgen voor je paard, lekker doen en al je energie straks in je andere jonge paard steken

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:57

Vind ik ook, volg wat je hart zegt, je hebt al zo veel bereikt met dat paard, mischien is het tijd, ook al is het paard al 12 dat iemand anders er mee aan het werk gaat en dat eht dan mischien alleen nog maar beter word!
Succes met je keuze!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:13

Ik denk dat ik zou verkopen, mensen om je heen zeggen dat hij al erg vooruit gegaan is, jij voelt dat zelf niet zo, dan is misschien die klik bij jullie niet zo aanwezig op de manier zoels jij het nodig zou hebben.

(moeilijk uit te leggen)

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 22:53

Sily schreef:
Ik denk dat ik zou verkopen, mensen om je heen zeggen dat hij al erg vooruit gegaan is, jij voelt dat zelf niet zo, dan is misschien die klik bij jullie niet zo aanwezig op de manier zoels jij het nodig zou hebben.

(moeilijk uit te leggen)

Hmm ja dat klopt wel, ik heb niet echt die ene klik met hem, nooit dat ene gevoel maar ik weet ook niet of ik dat ooit nog krijg met een ander paard. Ik had dat alleen met mijn pony waar ik Z2 mee werd maar daarna nog nooit weer gehad. Dat was gewoon echt mijn beesje maar daar heb ik ook eerst voor moeten zwoegen ( 4x per dag zandhappen enzo) En we zijn allebei nog al heethoofden dus dat vult elkaar ook niet lekker aan zeg maar...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:44

Ik zou ook verkopen.