Hoe zit het ook alweer met enten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby10

Hoe zit het ook alweer met enten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 21:19

Morgen wordt Jorden geent. Hoe zit het dan ook alweer: de dag zelf rustig aan of de dag erop? Of beide? Zaterdag heb ik een stapritje gepland, dus dat is makkelijk, maar kan ik vrijdag wel gewoon rijden (niet overdreven fanatiek)?

SanJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:22

Volgens mijn DA, niet mutsen maar rijden. Gewoon doen wat je altijd doet, maar niet meer gaan doen of allerlei nieuwe dingen gaan oefenen. Trainen zoals je altijd doet en hem niet helemaal zwaar in het zweet rijden... (nou is mijn DA wel een beetje van de oude stempel)

orrieborrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:24

Die van mij wordt zaterdag geent.
Ik doe na de enting wat rustiger aan.
Ik rijd zaterdag voor de enting, zondag gaat ie lekker het land in (als het weer meezit) en maandag gaan we weer gewoon aan de slag.
Een dagje rust kan geen kwaad.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:33

Over het algemeen wordt aangeraden om 48 uur na de enting rustig aan te doen, dus je mag best rijden, maar niet in het zweet werken.
Als je de mogelijkheid hebt om voor de enting te rijden, zou ik dat doen, en dan zaterdag een stapritje is prima, als je paard zich niet al te druk maakt kun je ook best een stuk draven, dat kan geen kwaad.