monsera schreef:Ik zou me eerst af gaan vragen waardoor het paard nu ineens dit gedrag vertoond.Een verhuizing kan voor sommige paarden heel ingrijpend zijn.Vind je paard het wel leuk op haar nieuwe stal.Krijgt ze ander voer nu.Komt ze er minder vaak uit nu.Andere bodembedekking gekregen nu.Staat ze nu alleen of juist met meerdere paarden gestald.Enz enz.Ik noem maar een paar dingen.
Kijk, dat we het er beiden niet echt naar onze zin hebben mag duidelijk zijn. Maar helaas, we kunnen momenteel niet anders. We zijn gedwongen te vertrekken van ons weiland 6 weken geleden en dus zijn we halsoverkop een plekje voor hem gaan zoeken.
Waar we nu staan krijgt hij inderdaad iets ander voer, staat hij op andere bedekking enzovoorts. Omdat het niet anders kan.
Dat het komt door de verhuizing weet ik wel zeker. Sinds we daar staan is de ellende begonnen. Hij is een stuk nerveuzer, logisch, hij is ineens weg uit zijn vertrouwde omgeving. Maar ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid om onze ritjes veilig voort te zetten, anders is er helemaal geen beginnen meer aan.
@Maris, was het maar zo gemakkelijk. We hebben al vaker de koop van een tweede overwogen, maar dit wordt helaas telkens belemmerd door die gemeente, van wie er dus geen tweede op dat stukje mag. Ze hebben al moeite met alleen Auk, zoals je al ziet. Als we zekerheid kregen over dat we mochten blijven, zou er allang een tweede paardje zijn geweest, helaas..