Transportbeschermers -> wat is het beste??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Transportbeschermers -> wat is het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 13:40

Beste allemaal,

Wat zouden jullie voor transportbeschermers adviseren. Ik doe nu of zonder bescherming of met dikke lappen en bandages. Transportbeschermers met klitteband lijken me wel erg handig, maar zijn die wel veilig genoeg? Of toch maar bij lappen en bandages houden, wat natuurlijk wel veel meer werk is....

Ik heb in ieder geval al springschoenen gekocht voor bescherming van de kroonrand en hoefballen. Voor de rest ben ik dus nog een beetje in dubio.

Groetjes en alvast bedankt voor jullie tips!

Anne-Marie

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:43

Hoi!
Ik heb nu zelf transportbeschermers, wel redelijke dikke en stevige, omdat je die snel en gemakkelijk om kan doen. Maar ik vind bandages met dikke onderlappen en springschoenen eigenlijk fijner.

fransheijs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:57

Ik heb altijd springschoenen; transportlappen dus over de knie en ook over de kroonrand; transportbandages, extra lang! Werkt super

simongek

Re: Transportbeschermers -> wat is het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:01

Mjin paard staat zo'n 3 a 4 x per week in de trailer. Het is een stukje van 15 minuten. Dan doe ik altijd hoge transportbeschermers om met stevige klittenband sluitingen. Is er ook nog nooit 1 van losgegaan ondanks flink meppen of stampen.

Als we verder weg gaan dan doe ik dikke lappen met bandages en springschoenen om.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:12

Ik doe altijd spring schoenen om en maat cob Transportbeschermers voor pony van 125 en dat blijft goed zitten
en hij staat echt niet stil in de trailer

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:44

ik doe nooit wat om in de trailer, heb wel van diverse soorten beenbeschermers maar de meesten zakken af omdat ze of veel te ruim of veel te lang zijn, waardoor ze dan meer kwaad dan goed doen. Ik ben echter wel 'verwend' met een absoluut trailerproof paard

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:57

cissy schreef:
ik doe nooit wat om in de trailer, heb wel van diverse soorten beenbeschermers maar de meesten zakken af omdat ze of veel te ruim of veel te lang zijn, waardoor ze dan meer kwaad dan goed doen. Ik ben echter wel 'verwend' met een absoluut trailerproof paard

Ja mijn paard is ook trailerproof Maar ik doe meestal voor en achter pijpkousen om en voor springschoenen. Ik denk dat dat meer beschermt dan zo'n flapje stof. zoals sommige transportbeschermers eruit zien.. Dan heb ik ernstig mijn twijfels over het nut ervan

edit: Van kavalkade heb je wel goede transportbeschermers, maar erg prijzig!

anders moet je even kijken op www.divoza.nl

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:12

Ik zou voor de Eskadron gaan. Die zijn super en beschermen van de kroonrand tot over de knie

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:12

Wij hebben al jaren van die lage transportbeschermers. Super!!
Ze vallen net over de kroonrand heen, dus die wordt ook beschermd. Blijven perfect zitten en binnen een minuut zitten ze om alle 4 de benen.
Ik moet er niet aan denken dat ik moet gaan tobben met bandages en dat soort troep.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:15

In het begin was ik ook altijd zo daarmee bezig, maar nu zet ik ze er gewoon zonder in. Ze is zo braaf, dat die dingen eerder schade zouden kunnen aanbrengen...(door het afzakken ofzo)

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:26

ik heb hoge transportbeschermers van BR en als we lang moetten reizen doe ik om de 4 benen ook springschoenen

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:32

Ik heb hoge transportbeschermers van Harry's Horse, zitten super.
Ik heb tijdje geklooid met dikke lappen en bandages, maar die komen te makkelijk los.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:55

Mijn paard moet nu niet zo heel veel meer op de trailer, alleen voor de wedstrijd. Ik doe ze wel hoge transportbeschermers om (als het niet te warm is, met zo'n weer van 30° gewoon bandages). Meestal doe ik er nog bandages onder.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 18:58

Evikes Bandages zitten dan veel warmer hoor dan transportbeschermers

Zucchero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 19:22

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Dat natuurlijk als eerste.

Ik had gisteren echt onwijs leuke gezien van Harry's Horse, maar omdat ik niet wist of het wel een goede oplossing was (beter dan lappen en bandages) heb ik ze maar laten liggen.

Als ik transportbeschermers zou kopen, zou ik dan hoge of lage moeten hebben? En waarom?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:22

ik heb allebei.
op lange afstanden krijgt ze onderlappen (dikke) met bandages. (tot over de sprongen gebandageerd). En op korte afstanden gewoon transportbeschermers. mn ervaring is dat die makkelijk afzakken..

bora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:54

Ik zet die van mij gewoon met haar peesbeschermers en strijklappen op de trailer. Gaat Perfect.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:50

Als je transportbeschermers neemt, moet je wel kiezen voor hele stevige, anders zakken ze zo af. Ik vind die hele hoge fijn, die beschermen de sprong ook achter en vallen ook over de kroonrand.

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:06

ik heb zelf lage. ik vind ze zelf erg handig. en soms doe ik er ook nog springschoenen bij om voor extra bescherming van de kroonrand

orrieborrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:09

Mijn paard staat 5 of 6 keer in de week in de trailer en heb nooit beschermers om.
Hij staat zo stil dat ik soms twijfel of ik hem wel mee heb genomen

simongek

Re: Transportbeschermers -> wat is het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:07

Ik zou voor hoge kiezen want die beschermen toch een stuk meer been. Afzakken doen ze echt niet hoor. Mits je stevige beschermers met goede sluitingen koopt.

Ook al staat je paard nog zo rustig op de trailer dan kan er altijd wat gebeuren. Wat als je plotseling moet remmen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:23

Ik werk of met transportlappen en bandages of met hoge transportbeschermers. Beiden voldoen tot nu toe prima, ik heb nog nooit afgezakte transportbeschermers gehad oid. Ik vind het wel zeer belangrijk om iets om te doen, stel dat je een ongeluk krijgt omdat er een of andere malloot op je trailer rijdt of je moet heel hard op de rem, of stel je paard schrikt van iets tijdens het uitladen, dan is de kans toch heel wat kleiner dat er iets aan de benen is.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:33

Bij ons op stal zie ik de meeste eerste bandageren en dan lange beschermers er over doen. De hengsten krijgen meestal ook nog springschoenen om.