Pony wordt gek alleen in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veline

Pony wordt gek alleen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 10:47

Hoi,
ik heb een probleempje: mijn pony wordt altijd knettergek als andere pony`s die in de bak rijden eruit gaan, dus dan blijft ze alleen over. Ze gaat dan keihard naar het hek galoperen waar ze eruit gaan en maakt ze daar dan een noodstop. Laatst gebeurde dit ook en toen ben op mijn rug er af gevallen. Hier ben ik best wel van geschrokken. Nu heb ik morgen priveles, maar er is nog iemand voor mij, dus nu ben ik bang dat ze weer hetzelfde gaat doen en dat ik dan heel de les bezig met met haar rustig maken.
Heeft iemand een tip hiervoor? Ze is ook lang niet ze druk als ze al vanaf het begin alleen in de bak is...

crownjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:17

Aller eerst moet je beginnen om niet bang te zijn dat ze het weer doet.
Ze neemt namelijk jou angsten over.
Verder weet ik niet echt wat je er aan kan doen (mijn paards doet dit namelijk niet)
Mischien kan je samen met iemand die je aardig vind priveles nemen,dan is er toch een paard in de bak.(en het scheelt in de koste;)
Mischien kan je het oefenen(als je het niet aan het rijden bent)
Door gewoon rondjes te stappen een ander paard er bij en dan rustig uit de bak gaan

verder weet ik het ook niet
Hopelijk lukt om er af te komen.
Sucses

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:31

Idd niet bang zijn en gaan denken "Zometeen doet ze het weer zometeen doet ze het weer" want dan doet je pony het juist weer.
Veel oefenen, bij veel paarden gaat het vanzelf wel over.

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 15:37

Ik hoop dat het idd overgaat! Tis echt irritant, ze wordt echt zo gek, het is zowiezo een heethoofd, misschien kan ik er van tevoren losgooien. Het is anders ook een beetje zonde van mn geld als je de hele les niets kan doen omdat ze niet geconcentreerd is.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:44

Misschien is het wel goed dat ze in je les ook zo doet.
Dan kan je instructrice zien wat er gebeurt en kan ze misschien helpen met een oplossing te vinden.

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:00

Misshien moet je het in stapjes verhelpen dat je bijv... met zijn alle in de bak rijden en dn gaat er 1 iemand uit de bakl de volgende dag gaan er 2 mensen uit de bake..
De dag erna 3 enz... enz...

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:54

Mijn merrie net 3,5 had er ook last van . NOg wel een beetje als ze alleen achter blijft dat ze dan uit haar concentratie raakt.
Probeer het een om alleen de bak in te gaan
dus niemand in de bak en dan gaan rijden. Veel geduld hebben.

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 17:01

ijsklontje schreef:
Mijn merrie net 3,5 had er ook last van . NOg wel een beetje als ze alleen achter blijft dat ze dan uit haar concentratie raakt.
Probeer het een om alleen de bak in te gaan
dus niemand in de bak en dan gaan rijden. Veel geduld hebben.

Ja dan is er dus niets aan de hand! Ze is dan wel druk, maar dat is ze toch wel. Maar ja, we zullen het morgen wel zien