Ruiterbewijs, buiten verplicht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Ruiterbewijs, buiten verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 08:33

Van de week hoorde ik op het nieuws dat een ruiterbewijs verplicht wordt. Omdat er veel mensen die nog maar net rijden, naar buiten gaan met hun paard gebeuren er veel ongelukken.

Het ruiterbewijs krijgt er een extra gedeelte bij, dat vooral met de verkeersregels te maken heeft.

Op zich vind ik dit een goede regel...

Wat vind jij??

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:36

Prima!!!

Klinkt banketstaaf maar in principe kan iedere eikel natuurlijk een ruiterbewijs halen.... dus extra regels voor in het verkeer vind ik prima.
Daarbij, beter teveel weten dan 1x te weinig.

Alleen vind ik wel dat ook andere weggebruikers als auto's, motoren, brommers en vrachtwagens OOK extra gewezen moeten worden op de paarden in het verkeer.

De actie "weet wat je doet als je een paard ontmoet" is en goede stap de juiste richting op om automobilisten en zo te wijzen op het gedrag van paarden en hoe ze te passeren, benaderen.

Ik vind het dus een prima initiatief!!!

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:38

ik vind het ook goed!
hebben jullie je rijbewijs al

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 08:39

Helemaal mee eens dat ook de medeweggebruiker weet hoe bij paarden moeten handelen...

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:43

Ohh, ja is zeker goed. Maar wat gebeurt er dan met diegene die al een ruiterbewijs hebben, moeten die dat deel als nog doen ofzo?

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 08:49

Dat weet ik niet, heb een klein stukje op het nieuws gezien...

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:52

Zou het niet leuk vinden om het nog eens overnieuw te moeten halen hoor.... heb hem al vanaf mijn 12e of zo...ben nu 33 (oeps).
Maar het zou zeker geen kwaad kunnen alle regels nog eens goed te leren en opnieuw examen te gaan doen...

Al heb ik daar echt geen zin in !!!

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:59

whaha ik ben 13 en ik ga hem op ponykamp in de zomervakantie halen ik eb der wel echt zin in !!

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:02

pfffff ik vind het een slecht idee, nou moet ik zo'n stom ruiterbewijs gaan halen, kost allemaal geld! (opzich is het goed dat er op deze manier geen beginnertjes op de weg rijden, maar ik vind het toch stom)

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:05

hier is al een lang topic over, even de zoekfunctie gebruiken

Winkie

Re: Ruiterbewijs, buiten verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:09

Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Net wat er gezegt wordt: iedere eikel kan het halen. En zo ken ik er dus genoeg die 'niet zo goed' kunnen rijden en toch hun ruiterbewijs hebben gehaald (op het alles braafste paard van stal).

Ik had een buurvrouw (ik ben nu verhuisd), die moest eerst kalmerende pillen slikken om op een paard te durven stappen. Ze valt er ongeveer elke keer van af. Ook tijdens het halen van haar ruiterbewijs was ze er af gevallen. Elk paard loopt met haar weg en dan evengoed slagen voor het ruiterbewijs. Dan vind ik het nergens op slaan en is het gewoon geld klopperij.

Extra regels voor in het verkeer zijn indd prima. Ook andere verkeersgebruikers wijze op het gedrag van paarden vind ik super!
Een ruiterbewijs verplichten vind ik ook goed alleen niet op de manier waarop het nu gebeurd. Dan moeten mensen ook kunnen zakken en verboden worden de weg op te gaan. Anders zie ik het nut er niet van in om em te halen.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:11

Ik vind het weinig nut hebben, op een van mijn stages werd ook ruiterbewijs georganiseerd en wij hadden daar geen buitenrij mogelijkheden toen moesten ze maar in de berm langs een 80km weg gaan galopperen en daarna weer terug naar de manege en toen was iedereen geslaagd, ik hecht er dus totaal geen waarde aan.

KarinvdM

Re: Ruiterbewijs, buiten verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:12

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:58

Klopt, vandaar hier een slotje