doet de dierenbescherming hier iets mee..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jytte

doet de dierenbescherming hier iets mee..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:19

ik ben van de week op een plaats geweest waar paarden lopen van iemand, en ik ben me serieus kapot geschrokken.. paarden staan in groepen, in de modder ze krijgen een krat kuilmais in de week en water, verder lag er nog een oude verotte kuil met plastic en al waar wat pony's uit stonden te knabbelen..
de stront in de "stal" ligt een halve meter hoog. vershillende paarden zijn verwond, er zijn er van de week 3 veulens dood gegaan doordat de fokmerrie's buiten lopen in de vrieskou.. het ene paard is te mager, de ander te dik.. en een rotzooi in die weien.. ongeloofelijk, rollen prikkeldraad plastic, stukken hekwerk, pallets, spijkers.. ongelooflijk wat een troep waar die paarden tussen lopen, echt levensgevaarlijk! nu had ik het er met iemand over.. die zei "daar doe je niets tegen zolang ze eten en water hebben"

ik was echt geschrokken, en wilde mailen naar de dierenbescherming, maar dat kan niet ik had nl ook foto's genomen (die ik niet zo durf te plaatsen) . nu moet ik dus bellen, maar ik vraag me af of ze er wel werk van zullen maken.. wat denken jullie??

gr's jytte

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:22

probeer het eens, niet geschoten is altijd mis. de dierenbescherming is btw vrijwel laks. verderop in het dorp hebben we ook een paard gehad die zo mager was dat je er zowat doorheen keek. Na diverse meldingen van de omgeving ging de dierenbescherming kijken. Paard was al bijna 30jr oud, had enorme haken op zijn kiezen maar ze deden verder niets, want, zeiden ze, hij heeft water en voedsel genoeg. Dan is er geen sprake van "verwaardelozing".

tsja, het paard is later wel overleden, vermoedelijk verhongert.

Jytte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:32

dat soort verhalen had ik idd al meer gehoord.. en toen ik laatst met een vriendin langs de weg zat met een gedumpte hond kwamen ze ook niet van harte.. zeker ga ik bellen was alleen benieuwd..

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:35

eerste vereisten, water eten en een stuk waar ze droog kunnen liggen....

bellen met de dierenbescherming mag anoniem, een melding nemen ze altijd serieus, of ze er iets mee doen is een 2e

succes!!

nijntje01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:39

gewoon bellen .......

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:41

Hoi Jytte, je kan er altijd melding van maken ,of ze er wat aan doen is nog maar de vraag. Maar dan heb jij inder geval geen naar gevoel meer. Die foto's zou ik maar bewaren voor bewijs maar niet gelijk plaatsen dat kan altijd nog. succes ermee ik hoop dat het goed komt.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:44

Ze gaan sowieso altijd kijken bij een serieuze melding. Maar inderdaad doen ze er vaak niets aan wanneer een dier eten en drinken heeft.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:52

Melding van maken bij de DB of een DA bellen en vragen wat je het beste kan doen. Bekend is dat de DB al snel zegt, ze hebben water en eten en een dak boven hun hoofd. Als het echt schandalig is, dan doen ze wat. Ik denk zelf dat je bij een DA in de buurt meer kans maakt dat er wat gedaan wordt.

Poosje81

Re: doet de dierenbescherming hier iets mee..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:34

Wat ik meerdere malen heb meegemaakt bij de DB is dat ze wel willen, maar niet mogen.
Helaas hebben zij een compleet protocol om rekening mee te houden.

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:38

De DB kan niets zonder de politie.

Als ik iets vreselijks zie m.b.t. dieren, dan bel ik altijd de politie, die gaan wel altijd ff koekeloeren

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:36

Ik zou het gewoon eens proberen. Misschien kunnen ze er wel wat aan doen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:46

Ik heb een jaar geleden ergens stage gelopen. Ik ben toen mee gegaan naar een adres waar een paar van hun paarden tijdelijk kwamen te staan omdat daar veel land was. Ik dacht dat het bij ons thuis al een zooitje was maar toen ik daar kwam schrok ik! die man had een gebouw vol kippen en buiten tussen de rommel stonden ook wat kooien met kippen erin. Hij had een vijver met heel veel eenden, ganzen enz. ergens anders fokte hij konijnen en verder op waren er ook allemaal hokken met vogels (Ben benieuwd hoe die man dat nu doet met de vogelgriep hij had er zoveel!!) het was er echt een zooitje.
In een groot weiland stonden wat geiten waar hij mee fokte en 2 schapen. Wij gingen er heen om de wei te repareren, het hek moest een beetje vervangen worden. Daar waren ook weer grote kooien maar toen ik daar in keek ging ik zowat over me nek, kan veel hebben maar dat vond ik echt niet normaal. Ik zag daar geen levende kippen maar een paar skeletten van dode vogels. Die zijn daar vast dood gegaan van de honger ofzo of misschien was die man ze vergeten.
Hij zocht nog een stagiere ik zelf zou daar nooit m'n paarden neer zetten! die man had zelf ook een pony die de mensen van stage af en toe gebruikte voor hun bedrijf, en dan gingen een paar van hun pony's in de winter daar heen. De dieren kregen wel eten en drinken maar de kooien zagen er soms niet uit echt smerig. Het waren veel te veel dieren en ze kregen weinig licht was er wel donker. Snap niet hoe mensen zo kunnen leven en dan ook nog hun dieren tussen de rommel in kooien neerzetten.

Hier in het dorp staan er ook een paar jaarlingen in de wei. De balen hooi worden er gewoon in gegooit met strotouw er nog aan. Het kuilgras nog met het plastic erom heen. Ook stonden er een tijd geleden hele hoge watertonnen waar ze uit moesten drinken. Ze waren veel te hoog en toen ik er een paar keer in keek stond het water al wat lager en als de paarden hun hoofd erin staken konden ze er gewoon niet bij. Snap niet waarom mensen dat doen. Het is toch een kleine moeite om even het plastic of de touwen ervan af te halen?

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:34

van db heb ik totaal geen hoge pet op.... ik heb in het verleden meerdere malen gebeld.... een kerel die zn 2 uitgemergelde en met wondjes bedekte herders uit de auto gooide. honden ( met gevaar voor jezelf, weet immers nooit vwat ze doen) gevangen en DB gebeld, wilden er niets mee/tegen doen, bel de politie maar misschien kunnen die er wat mee....en nog tog van dit soort akkefietjes.
als je hier wat mee wilt doen, zou ik contact opnemen met de inspectiedienst... ik heb ervaren dat zij effectiever met dit soort dingen omgaan en het allemaal net wat serieuzer nemen... zij hebben ook meer rechten dan de DB

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:01

Ik zou in ieder geval even bellen. Anders kun je ook de politie bellen, die wil voor dat soort dingen ook nog wel in aktie komen. Tenminste hier.

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:41

Ik zou ze ook bellen , maar in combinatie met de politie. En blijven volhouden
Succes en sterkte voor die paardjes

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:45

ik heb zelf ook een keer de db gebeld om een pony. Ze zijn idd gaan kijken. Later kreeg ik een tel terug dat ze de pony weggehaald hebben en bedankte me voor mn melding.

ik zou het zeker doen!!

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:45

ik zou de politie bellen, de dierenbescherming bellen, de inspectiedienst (moet je even kijken welke afdeling) en dan heel erg gaan duimen dat er iemand tussen zit die er iets aan kan/wil/gaat doen!
in ieder geval even rondbellen, het kan allemaal anoniem als je dat belangrijk vind....succes !

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:48

Leonoor schreef:
Wat ik meerdere malen heb meegemaakt bij de DB is dat ze wel willen, maar niet mogen.
Helaas hebben zij een compleet protocol om rekening mee te houden.

Precies! Het is geen onwil van de DB maar onmacht. En je kunt altijd even bellen, naar de DB of anders naar de AID.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:50

AID ja, die doen meer toch?
hebben meer bevoegdheid.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:28

ja, volgens mij hebben die meer bevoegdheid. www.aid.nl

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 11:28

de plaatselijke dierenambulance kan in dit soort gevallen ook wel wat voor je doen

Suzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:17

Ik zou anders ook even de AID tippen, ik heb zelf het idee dat deze meer stappen (kunnen) ondernemen. Hier heb ik althans meerdere goede acties van gehoord.
Waar was dit? (pb maar ff )