Ik heb mn zadel niet laten verzekeren, volgens mij kan je het beste er heeel voorzichtig mee zijn en goed opbergen. Als je zadel binnen in huis ligt en hij word daar uit gestolen ben je al verzekerd...
Maar het is natuurlijk maar net hoeduur je zadel is en wat voor sport je er mee wil gaan uitoefenen , of er veel risico's aan verbonden zitten.
Mijn zadel is wel gestolen vorig jaar, maar lag open en bloot in de stal en de staldeuren niet op slot. Erg dom achteraf gezien. Was niet verzekerd omdat het niet in het huis lag ...
Ik wil mijn spullen wel verzekeren, via de verzekering van mijn pony was dit erg duur. We gaan nu uitzoeken of het via de inboedelverzekering van mijn ouders kan, dat zou een stuk goedkoper zijn.
Misschien kan je daar ook bij informeren, inboedelverzekering en verzekering van je pony/paard
Ik denk dat het wel kan met een inboedelverzekering.
Maar volgens mij kun je het verzekeren tegen diefstal als je je zadel in huis hebt of je kunt aantonen dat de ruimte waar je zadel inlag op slot was, dus sporen van inbraak aantonen.
Mijn zadel ligt bij mijn verzorgpaard in een schuur en kast die beide op slot kunnen. Ik had 't bij de verzekering nagevraagd, maar die vertelde me dat ik 't zadel niet kan laten verzekeren zolang die bij iemand anders ligt.
(of diegene moet het zadel dan opgeven ofdat ie van diegene is)
Ik heb voor, ik dacht 1 euro per jaar of per 1/2 jaar, mijn gehele harnachement vezekerd alszijnde waardevol/apart net als een postzegelverzameling. Omdat de waarde van het geheel boven de grens uitkwam was het vesrstandiger dit te doen. Moet er wel bijvertellen dat ik alles aan huis heb en dat de zadelkamer altijd afgesloten is.
Ik heb mijn spullen niet verzekerd. M'n zadel is nu 1 jaar oud en mijn paard staat ergens waar veel mensen komen (stallen worden verhuurd voor ponykampen en mensen die met hun paard op vakantie willen) ik ben dus niet de eigenaar van de stallen enz. ga dit topic even volgen misschien dat ik m'n spullen ook maar ga verzekeren omdat ik in oktober daar ookal een camera verloren ben en ben er bijna zeker van dat hij daar gestolen is.
In een grijs verleden had ik ook mijn zadel, hoofdstel en tuig verzekerd. T'is bij de meeste verzekeringen een vrij dure grap, dus het loont zeker om het uit te zoeken waar het het voordeligst is.
Ook denk ik dat zo'n afsluitbare zadelsteun ook een hele hoop ellende kan voorkomen. Denk er wel bij om dit ding te monteren met speciale schroeven, zodat de dief niet de hele zadelsteun+zadel mee kan nemen... Mijns inziens is die bovenste optie ten eerste het goedkoopst, en ten tweede het meest tastbaarst, aangezien je goed in de kleine lettertjes dient te verdiepen bij een verzekering....
Mijn zadel en alle spullen van mij zittten in de verzekering van mijn pony .. Behalve losse borstel e.d. maar als de hele bak weg is , krijg ik van de verzekering nieuwe .. maar mijn paard is belangrijker mocht ze gestolen worden ...
Bedankt, Mijn vader is vanochtend naar de verzekering geweest maar er zat een jong meisje en wist niet precies hoe dat gedaan moest worden dus krijgen we deze week antwoord.