Toch bewijzen dat ze het wel kan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Toch bewijzen dat ze het wel kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:13

Heej halootjes allemaal,
Ik heb weer eens een vraagje en wil weten hoe jullie erover denken
Ik sta nu zo'n 3 jaar bij een man op stal en die heeft ook een paard dat vroeger Z dressuur en M springen is geweest.
In het begin dat ik daar kwam reed hij nog redelijk veel maar nu doet hij bijna niks.
Ik ben der sinds ongeveer 2 maanden een beetje aan het trainen want ze word in april al 24..
Dit is dus ook het probleem, want mijn instructrice zegt dat ze al helemaal versleten is terwijl ik der eigenlijk nog een onderlinge wedstrijd op wil doen in het L1.
Ik denk namelijk dat ze het nog makkelijk kan ook al is der conditie nu nog een beetje belabberd en was ze echt achteruit aan het gaan omdat die man haar ineens had stilgezet(zonder af te bouwen).
Als ik haar meeneem voor een buitenrit is ze helemaal hyperactief want dat is het leukste wat er is volgens haar dan lijkt het soms wel of ze nog een jaar of 5 is(3 jaar terug kregen we de opmerking of het nog een jong paard was door een handelaar).
Ze kan alle oefeningen nog en is misschien wat stijfjes maar als ik lang genoeg instap dan is dat al voor een heel stuk over want volgens mijn instructrice is ze "oud en versleten" .
Denken jullie dat ik een kansje moet wagen?
Het is trouwens een clubkampioenschap en ik moet zoiezo met mijn eigen paard ook starten in het L1 en ik moet ook nog eens tegen mijn instructrice zelf rijden..
Groetjes Rowan

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:16

Waarom niet? Als het paardje het aankan..

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:16

Ik vind dat je naar het paard moet kijken, zolang jij denkt en ziet dat het paard het nog goed aan kan en luek vind gewoon doen! Je ziet vaak dat als het paard helemaal niets meer te doen krijgt dan pas echt öud'word en achteruit gaat.

Dus ik zou zeggfn zolang het gaat juist proberen, succes!

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:18

Zolang het paard het aankan, en er ngo plezier aan heeft, zal ik het zeker doen! Wat heb je te verliezen

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:49

Gewoon lekker doen. Springen zou ik denk ik niet meer doen omdat ik dat persoonlijk belastend vind voor een paard. Maar dressuur voor de lol kan toch best.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:58

@ mrie: Springen doe ik toch al niet meer met haar heb toevallig ff denken ongeveer 2 maanden geleden een huppeltje van 20/30cm gesprongen waar ze helemaal bij uit haar dak gaat maar gewoon voor de afwisseling en een balkje lopen doe ik ook nog wel eens (als ik zin heb ze neer te leggen).
Ik wil namelijk erg graag bewijzen dat ze het wel kan en niet zomaar een versleten paard is dat niks meer kan zeg maar.
Als je haar ziet wijken en dan dat scharen is gewoon geweldig(vind ik dan).
Ik vroeg eerst of ik bij de recreanten mocht maar die rijden waarschijnlijk niet dus vroeg ik of ik bij de landelijke ruiters mocht en zegt ze zo: tjahhh.. als jij dat wil en denkt dat je je daarmee niet in de grond boord..
En dat is dan voor mij een standpunt dat ik denk dit wil ik bewijzen dat ik probeer bij de eerste 10 te komen of in iedergeval niet als laatste te eindigen
Maar wil even jullie mening zodat ik een beetje zekerder ben van mezelf zeg maar

carlijn83

Re: Toch bewijzen dat ze het wel kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:06

24 is al wel een behoorlijke leeftijd natuurlijk maar als je merkt dat het paard er nog lol in heeft om te werken kan dat best.
Alleen moet je er bij die oudjes extra op letten dat je ze goed los-en na rijdt en naverzorgt, omdat ze wel wat sneller wat stijf zijn.

Oefeningen e.d. vergeten ze niet zomaar, ze zullen het wat minder makkelijk lopen als 10 jaar geleden.

Maar goed, blijf goed op het paard letten hoe ze er op reageert en wat ze aan kan.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:18

Ik zou gewoon kijken naar de reacties van het paard
L stelt niet zoveel voor

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:17

Als je paardje het rijden nog leuk vind en je de conditie wat op kan bouwen en ze is verder lekker ontspannen aan het lopen zou ik het er gewoon op wagen.

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:52

Als jij het gevoel heb dat het kan, gewoon doen, maar doe het niet omdat je je wilt bewijzen!!! Ik vind dat een vande slechtste dingen om te doen, omdat je door de drang je te willen bewijzen het echte gevoel verdringt. iig. ik ervaar dat zo.

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:12

Als het paard het aan kan, waarom niet? Maar je intructrice staat er als ik het goed begrijp niet zo positief tegenover? Ik zou ook even met haar overleggen, of zij vind dat het paard het aankan.

Enje moet het doen voor jezelf, omdat je er plezier in hebt, niet om een ander een hak te zetten. Dat gaat uiteindelijk ten koste van het paard!

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:15

als je paard een betere conditie heeft zou ik het wel willen wagen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:11

Als jij denkt dat het paard het aankan, moet je het gewoon doen. Mijn paard is ong. 23j en ik ben dit seizoen onderlinge wedstrijden gaan rijden. heb dressuur b 2wp en springen b 2wp. Laat ons maar schuiven. Heb natuurlijk geen ambities voor in de toekomst met hem.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:14

al vind ik je doelstelling verkeerd (bewijzen dat het echt nog wel kan) vind ik dat je het best kan proberen, zolang het beestje aangeeft het leuk te vinden!
Maar dan moet je er niet gaan rijden met het idee hoog te scoren, juist gewoon om plezier te hebben

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:55

Ik zou het gewoon doen. Alleen zou ik er dan niet meer te vaak mee springen.

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 08:52

Het is ook niet echt de bedoeling om der een "hak" te zetten maar mijn instructrice tjah hoe zeg je het die zegt wel meer en die denkt dat ik onderaan kom met iets van 130 punten omdat annelineke(zo heet het paard)helemaal niets meer kan terwijl ze hem 2 jaar geleden voor het laatst heeft gezien.
Met dat bewijzen wil ik bewijzen dat ze nog wel kan lopen en dat ik niet met 130 punten terug kom omdat ze het gewoonweg nog gewoon kan..
Als ik haar aan de longeerlijn neem lijkt het net of ze een 3jarige is of als ik met mijn andere paardje van het terrein afloop dan staat ze door de weide te springen als ik weet niet wat voor jong beest
En ik dacht het is maar een onderlinge wedstrijd dus wat kan ik verliezen?
En ik sta heus wel bij men paard stil of die het nog kan anders had ik het echt niet gedaan echt niet..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:02

Dustinlover schreef:
Het is trouwens een clubkampioenschap en ik moet zoiezo met mijn eigen paard ook starten in het L1 en ik moet ook nog eens tegen mijn instructrice zelf rijden..
Groetjes Rowan

hahaha misschien is ze wel bang voor concurentie

Als jij denkt dat het paard het aankan dan zou ik gewoon een gokje wagen hoor.

Kaat_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:09

Doen!
Je paard vertelt het je wel als het niet meer gaat.
Mijn merrie is 23 en ik ben er vorige zomer nog een paar keer 1st mee geweest en stijg nu een niveau.
Had ik zelf nooit meer verwacht.

Laat je weten hoe het is gegaan?

Succes,

Kaat

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:12

Wie niet waagt wie niet wint!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:15

Gewoon doen.
Het paard laat het wel merken als ze het niet meer aankan.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:26

crownjumper schreef:
Wie niet waagt wie niet wint!

Zo is dát!!!!!

Als het paardje echt nog zoveel pit heeft en de oefening met een makkie aankan, zou ik het gewoon doen als ik jou was.

Probeer niet te laten merken dat je het doet om iets 'te bewijzen', alhoewel ik het heel goed begrijp dat je het machtig mooi zou vinden als je een goede proef neerzet.

Enne...misschien is je instructrice inderdaad wel wat angstig voor concurrentie?!

Als het paardje écht nog zo lekker fit is, vind ik het behoorlijk flauw van je instructrice dat ze zegt dat ze oud en versleten is. Jammer (maar wel begrijpelijk) dat ze oordeelt op iets dat ze 2 jaar geleden heeft gezien....Een L-proef moet het paard in mijn ogen nog makkelijk aankunnen, zéker aangezien ze hoger geklasseerd is geweest.

beukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:27

Als jij denkt dat hij het aankan zou ik het gewoon doen.. Het kan echt niet kwaad en waarschijnlijk zou het paardje zich geweldig voelen op een wedstrijd terein..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:32

Ik zou het gewoon doen. Je hebt immers niks te verliezen?
Misschien heb je zelfs wel een voordeeltje van de ervaring van dit paard

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:33

Inderdaad, gewoon doen. Blijkt uiteindelijk dat het toch te zwaar is voor je paardje, dan weet je dat, maar uit je verhaal lijkt me dat toch niet erg waarschijnlijk. Veel plezier en succes met je wedstrijd en hopen dat je in ieder geval hoger dan je instructrice eindigt, gnagna!!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 12:55

Jij ziet een dier dat nog levendig zat is om vanalles mee te doen , en je instructrice ziet blijkbaar een oude sok.... hoe komt zij daarbij dan , bij die mening ?

Als jij echt duidelijk ziet dat het paardje nog veel lol erin kan hebben en het lichamelijk prima aankan mits goed losrijden enzo , en je instructrice verteld dat het dier absoluut niks meer te bieden heeft , dan zou ik echt geen les daarvan meer willen als haar inzicht zo belabberd is.

Als jij gelijk hebt staat zij namelijk enorme inzin te verkopen en wie weet wat ze dan verder nog voor onzin verteld als ze je les staat te geven

Of zegt ze meer vanuit een geintje dat het paard niks meer kan , om jou een beetje te pesten ?