pasvorm en maten prestige zadel ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sando

pasvorm en maten prestige zadel ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 16:55

Ik heb even een vraag over de maten van een Prestige zadel.
Ik heb nu verschillende mensen gesproken en schijnbaar werken de maten van Prestige anders dan die van menig ander merk. Zo had ik een Euroriding zadel op mijn paard gelegd maat 30 en die pastte niet. Het zadel lag te veel op zijn schoft. Dat zou inhouden dat het waarschijnlijk een 29 zou moeten zijn. Maar als ik de maten zie van Prestige (en van wat ik gehoord heb van sommige mensen) is dat Prestige andere maten heeft. Wie weet hier iets van?
Mijn paard heeft een normale tot redelijk hoge schoft.
De maat van mijn huidig Daaleman zadel weet ik niet, want dat staat er niet op en konden ze bij Daaleman ook niet meer terug vinden.
Alvast bedankt !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:04

Het enige wat ik heb begrepen van Prestige-zadels is, dat de inch maten, dus de zit, alleen in hele maten te verkrijgen is.
Misschien is de maat van de boom anders, omdat het vrij diepe zadels zijn, dit zal de boom ook wat nauwer maken.... denk ik..

Ik heb zelf een prestige op mijn hele ronde fjord liggen.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:24

ja, dat van de maten wist ik wel, alleen hele inches....maar van de 2e hands zadels lees ik vaak prestige kamer 32. Als 30 al te groot is voor mijn paard..........