Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Voederadvies:
2 x wekelijks ca. 2 kg Care Promise met water bevochtigen (bij voorkeur warm water gebruiken) en warm voeren.
HARTOG Care Promise kan evenwel ook droog gevoerd worden. Ook ter vervanging van het normale avondkrachtvoerrantsoen en als ideale aanvulling op HARTOG Lucerne
kris_ schreef:Grasbrok heeft zowiezo veel meer water nodig dan lucernebrok. Ik doe op 800 gram lucernebrok ongeveer 1 liter koud water en laat het een nacht staan.
Als ik ga rijden zet ik het soms voor het rijden in het water en als we terug komen is het meestal al te doen. Een tweetal uur is dus volgens mij reeds voldoende.
Als je warm water gebruikt is het op een klein half uurtje al klaar. Dan kan je er ook een slobber/mash onder mengen.
Wat de voedingswaarde betreft: het bevat redelijk veel eiwitten van goede kwaliteit. Je dient de brok dus te minderen als ze niet dikker mogen worden. ter info:
VEP/kg lucernebrok = 558
VREp/kg lucernebrok = 118
DS = ongeveer 90%
Een krachtkorrel heeft gewoonlijk per kg 850 VEP, 80-120 VREp
Hieruit kan je concluderen dat 1 kg lucerne zoveel energie bevat als 3/4 kg brok maar evenveel eiwit als 1 kg brok.
Ik heb het nu wat gemengd met zijn zemelen en maismeelpap in de hoop dat hij het opeet, anders moeten ze het dus morgenochtend uit zijn bak scheppen