easy loader?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

easy loader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:01

Heeft er iemand ervaring met de easy loader?
Ik heb op het internet gezocht maar niet gevonden...
Dus alle info is welkom

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:28

Is dat die ijzeren beugel voor om het hoofd? ( kan ook niets vinden op google)

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:31

Ja voor om de neus
Dat als het paard dan achteruit gaat lopen het op verscheindene plekken op de neus gaat drukken dat ongenaam is voor het paard

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:33

Ik heb het wel eens gezien zo'n ding.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje sneu vind klinken...
als je snapt wat ik bedoel...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:04

IvysToeter schreef:

Ja, dat ding heb ik dus ook gezien, en vond het er erg 'martelwerktuigerig' uit zien. Volgens de verkoper 'had hij hele enthousiaste reacties' op dat ding gehad, maarja, dat zou ik ook zeggen.

Ik ben er sowieso niet zo voor om een dier iets te leren op basis van pijn, ik denk dat het zeer geschikt is voor ontwetende, snel paard in de trailer duwen en op naar de wedstrijd-mensen....

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 15:59

Ik heb er idd ook alleen maar positieven reactie's over gehoort.
En het is echt niet van paard snel op de trailer willen hebben, want ik ben er nou toch wel een ruim half jaar mee aan het klote...

DianneM

Re: easy loader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:20

Ik denk dat je beter even contact op kunt nemen met iemand die je met je probleem kan helpen. Zelf heb ik hele goede ervaringen met Conrad van Pruijssen die op een zeer paardvriendelijke manier te werk gaat, waardoor het paard het leuk gaat vinden om de trailer op te gaan, in plaats van dat het paard een minder goede ervaring krijgt met paardonvriendelijke methodes en heirdoor helemaal de trailer niet meer op wil. Hij zit hier op bokt onder de naam Pruijssen of Pruyssen en zijn email is: conrad.van.pruijssen@hotmail.com

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:50

Je kunt natuurlijk gewoon je paard leren dat ie de trailer opmoet. Het zit vaker tussen de oren van de baas dan bij het paard.
En voor degenen die het echt niet voor elkaar krijgen heb ik nog wel een aardige:
Afbeelding
Aan de andere zijde zit de loopplank. De kraan mag 550kg hebben in de uiterste stand, lijkt me voldoende om je paard erin te takelen........

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:12

@ Ikke: Ik denk niet dat paard lief dat gaat tollereren
@ Teuntje111: Bedankt ik zal eens kijken

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:24

kun je omschrijven wat je denkt dat het probleem is waardoor je zo'n easy loader nodig denkt te hebben? (effe 2 x lezen om de zin te begrijpen )

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 13:46

Paardlief vertikt het om de trailer op te lopen.
Er omheen vind hij allemaal niet erg, maar zodra ik met hem de klep op wil lopen heeft hij zoiets van dat doe ik niet. En gaat stil staan en om de klep heen draaien.
Het is gewoon omdat hij geen zin heeft om de trailer op te lopen loopt hij er niet op.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:52

Bitch schreef:
IvysToeter schreef:

Ja, dat ding heb ik dus ook gezien, en vond het er erg 'martelwerktuigerig' uit zien. Volgens de verkoper 'had hij hele enthousiaste reacties' op dat ding gehad, maarja, dat zou ik ook zeggen.

Ik ben er sowieso niet zo voor om een dier iets te leren op basis van pijn, ik denk dat het zeer geschikt is voor ontwetende, snel paard in de trailer duwen en op naar de wedstrijd-mensen....

juist niet dus

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 16:00

is dat het hele 'probleem'? maar dat is best 'simpel' op te lossen, je moet alleen even weten hoe...
Ik wil je daar wel een keer bij helpen als je dat wilt? Ik doe dat wel vaker als hobby, no cure no pay!
Of je mailt inderdaad Conrad...

kaj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:24

Tja ik heb het niet zo op die hulpmiddelen.

Mijn pony had 1 keer op de trailer gestaan en wilde er daarna niet meer op.
Ik heb een keer uren gestaan met hem en hij vertikte het gewoon.
Daarna heb ik het een tijdje laten rusten en twee weken geleden ben ik weer begonnen. Ik heb een longeerlijn om de voorbalk in de trailer gedaan zodat ik zelf niet zoveel kracht hoefde te zetten (hij sprong namelijk behoorlijk aan de lijn). Na een kwartiertje tot twintig minuten wachten zette hij toch maar een stapje de klep op en daarna zo ineens erop.
Toen hij eenmaal doorhad dat trekken en wegspringen geen nut had was het ineens over. Uiteraard goed beloond en daarna nog eens. Zo heb ik hem een aantal keer achter elkaar erop en eraf geladen.
Een paar dagen later heb ik het nog eens gedaan en na de eerste keer erop vertikte meneer het weer.
Toen heb ik twee uur met hem gestaan en ja hoor hij liep er weer op.
Nu heb ik het afgelopen zondag weer geoefend en na een klein beetje protest liep meneer weer braaf mee. Weer een paar keer gedaan en klaar.

In mijn geval is het echt: de aanhouder wint.
Ik trek er wel telkens een halve dag voor uit. Ik begin er niet aan als ik nog wegmoet. Stel dat het niet lukt dan blijf ik ook net zolang staan totdat het wel lukt. En aangezien hij nu weet dat ik het niet opgeef: geeft hij het maar op

Succes ermee in ieder geval!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:29

Zoek liever goede begeleiding voor het laden. Die "hulpmiddelen" kunnen soms wel handig zijn, maar ook daar moet je correct mee omgaan. Uiteindelijk gaat het vooral om de houding en uitstraling van de begeleider van het paard om netjes te laden.
Er zijn diverse goede instructeurs/trices hiervoor, verspreid door het hele land, dus altijd wel eentje redelijk in de buurt.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 22:11

De aanhouder wint, zo is het idd.
Maar paard lief houd het langer vol van mij.
Als ik te lang doorga laat hij zich achterover vallen.
En dat is geen leuk gezicht kan ik je vertellen.
Daarom dat ik het met dit hulpmiddel toch wil gaan proberen.
Heb er namelijk hele positieve dingen over gehoord.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:19

Ik heb er es mensen mee zien werken, maar het resultaat werd nog erger.
Ik raad het af!

ramnoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 10:29

Ken het probleem.

Ons paardje heeft ook zoiets van "een trailer, daar ga ik niet op".

Met veel geduld en wel duizend maal tot 10 tellen en behulp van een longeerlijn achter haar billen gaat mevrouw nu redelijk snel de trailer op.
Met redelijk snel bedoel ik dan ongeveer 10 minuten. Gelijk uitbundig belonen en steeds maar weer blijven herhalen.

Geduld is een schone zaak.

Succes.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:13

Ik ben ondertussen al zo'n 6 jaar in gevecht om mijn paard goed te kunnen laden!
Iedere keer is het weer de vraag hoe het zal gaan!
[paard] heeft dan ook wel een traumatische ervaring in haar jeugd met zo'n vervelend wiebelend karretje gehad wat al een hoop verklaart!
Maar ik heb werkelijk alles geprobeerd om haar te kunnen laden, van 2 verschillende mensen die er "verstand"van hadden tot vele "martelwerktuigen"
Helaas werkte geen van beide

We hebben nu een manier waarmee we [paard] redelijk kunnen laden, maar wat ik hier mee wil zeggen, bij ieder paard is het anders!
Geen een paard vraagt om een standaard methode.
Dus kijk wat bij jouw paard werkt ook al ben ik geen voorstander van dit soort voorwerpen