Tijdens club les geen les?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Tijdens club les geen les?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 11:06

Nou ik rijd club les, en ik krijg kortom helemaal geen les!
ze heeft gister niet meer dan 3 zinnen tegen me gezegt.. Ik vind dit niet kunnen, en een meisje met nieuwe pony heeft alleen maar les gekregen,

Waarom zou ze mij geen les geven?
Omdat ze niks weet te zeggen?

Sinds mijn paard netjes loopt en zich minder druk maakt en wegrent, word er kortom amper wat tegen me gezegt in de les

Had ik hier wat van moeten zeggen?
(ik ga zowiezo stoppen met club les en ga privé les krijgen)

zynoeska

Re: Tijdens club les geen les?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:08

Das niet leuk..
maar als je toch al hebt besloten te stoppen zou ik me niet zo druk meer maken.
Bij ons krijg je wel de ene keer meer les als de andere. De ene keer krijg jij alle aandacht en de andere keer een ander. Maar als het altijd zo is dat er niets gezegd wordt zou je daar van van kunne zeggen denk ik wel.

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:08

Ik ben zowiezo meer een voorstander van prive les omdat je dan meer gericht les krijgt maar 3 zinnen is wel heel weinig!

Ik zou er gewoon even naar toe gaan en het aan haar vragen merk je geen verschil? Dan zou ik desnoods een klacht indienen, ik bedoel je betaald er natuurlijk wel voor.

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:10

ik zou er ook wat van zeggen!

jij zit er met dezelfde reden als dat meisje met de nieuwe pony!

GoedkopeZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:11

Wat vaker voorkomt, ik heb zelf ook les gegeven, is dat je als instructrice vaak met je aandacht wordt getrokken naar de combinaties die het moeilijker hebben. Dit is absoluut een negatief punt aan de instructie, maar wél begrijpelijk. Stel af en toe eens een vraag. Bijvoorbeeld; "Goh, ik oefen thuis mijn renvers, maar dat lukt niet zo, zou je me daar eens in willen assisteren?"
Je hebt net zoveel recht op de les die je hebt betaald als iemand met een dwars paard.
Succes ermee!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 11:31

dat meisje had een nieuwe pony die l1 gelopen heeft, en hij liep verder mooi.. het was gewoon overbodig! mijn tweeling zus had bijvoorbeeld met haar merrie meer aandacht nodig!

Maar ik heb in de tijd dat ik een half jaar nu bij deze club les rij, heb voorheen ook bij deze club alleen dan van andere lesgeefster.. bijna geen aandacht gehad, daar baal ik tot wel van.
En voor de les kwam ik met een zinvolle vraag waar ze me gewoon niet mee geholpen heeft! maar mijn lieve moeder heeft haar toegezegt dat ze mij en mijn tweeling zus mag trainen tijdens privé les, Maar daar baal ik dus van, want ik wou van iemand anders. Maar gelukkig mag ik als het naa paar keer niet lekker gaat iemand anders

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:33

succes ermee dan!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:43

Tuurlijk moet je daar wat van zeggen! Je betaalt toch om les te krijgen!
Al is het natuurlijk wel zo dat je niet de hele les de aandacht krijgt, dat is het nadeel van groepslessen. Maar de instructeur/instructrice hoort de aandacht wel goed te verdelen over de leerlingen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:46

met zn hoevelen rijden jullie in die les?
stel je rijdt met zn 6-en, je hebt 60 minuten les (waarvan 15 minuten losrijden en uitstappen) dan blijft er 45 minuten over voor de les. 45 delen door 6 = 7,5 minuut les. Hoe meer mensen in de les hoe minder tijd per persoon....

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 11:47

naja het kwam uit in totaal op 1 à 2 min les
we rijden altijd met ze 4e

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:58

Als je vind dat het onterecht was dat je zo wieing les kreeg,dan had je er wat van moeten zeggen. Weet je zeker dat je vooraf tijdens het antwoord kijgen op je vraag driedubbel hebt gezegd dat je het niet snapte? Als je halverwege hebt laten weten dat je het begreep, gaat je instructrice het niet verder toelichten. Misschien mixcommunicatie..

Verder vermoed ik dat je persoonlijk wat tegen de lesgeefster hebt.. Want je legt het probleem neer bij het feit dat je niet genoeg advies krijgt bij de les, maar als dan priveles wordt geregeld ben je nog steeds niet tevreden.

Ga eens bij jezelf te denken of dit de juiste instructrice voor je is, als je merkt dat je advies nodig hebt in de les met een bepaalde oefening kun je vrgen of ze enkele minuten jouw even wil helpen bv.

Was dit toevallig alleen deze les zo of is het al maandenlang zo. Als het namelijk iets is dat af en toe voorkomt zou ik me er niet zo druk over maken. Volgende keer ben jij degene die meer aandacht krijgt dan

Lame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:01

Goh.. heb jij soms mijn instructrice?? Heel herkenbaar.. ga me er niet meer druk om maken... ik ga naar de club voor de gezelligheid, niet voor de les.. dat doe ik thuis prive wel..

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 12:02

Ik heb niks tegen privé les geefsters, je hebt het een beetje fout gelezen Ik wou iemand anders als privé lesgeefster, en had me moeder deze toegezegt.. Dus daarom baalde ik een beetje!
Ik heb er wel reactie op gehad over dat probleem.. Maar geen hulp want ze deed het af en toe nog.. ze keek niet eens naar me tijdens het wijken, ze keek helemaal niet om naar wat ik deed, Nou dat vind ik een zeer slechte zaak!

En de eigenaar van manege boeyenkamp geeft mij tijdens lessen altijd voldoende aandacht, zij wil mij helpen..

het is op meen keer na bijna altijd zo! of ze geeft onterechte conclusies's, maar laatst reden we met ze 3e, en kregen ik en me zus echt super les van haar! we gingen eindelijk oefeningen doen die wat verder waren,
Laatst bijgewerkt door Daisies op 15-03-06 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 12:04

Jaa, maar ik heb soms het gevoel dat ik zonder al dat commentaar beter af ben, want deze lesgeefster heeft tege mij op zo'n manier gebracht dat ik me paard zelf gek rijd enzo! ik vind dat gewoon omaardig, ik werk kei en kei hard voor dit paard! en dan krijg je dat soort dingen te horen, En club kan wel gezellig zijn.. Maar ik blijf liever thuis als ik egen les krijg, kan ik net zo goed in me eige bak rijden

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:14

hey zusje..
tsja gister kreg je idd bar weinig aandacht.. en de keren daarvoor weet ik het niet omdat ik toen niet bij jou in de les zat.. ze begon ook laat met lesgeven pas kwart voor 6 ong. en eerst nog heel lang praten enzo.. dus dat gign er ook van af!. mjah ze zei dat ie geen rechte stelling kon.. mjah das neit waar hij vind het omstellen heel moeilijk en je trekt hem nogal snel scheef

xx lotte

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:41

tjah.. sommige instructrices kunnen hun aandacht ook moeilijk verdelen he?
ik ken er ook 1 die vroeger bij de club les gaf. altijd 1 of 2 pony's die hij aan het begin van de les 'uitkoos" en de rest liep er voor spek en bonen bij de rest van het uur. de enige keren dat hij wat tegen je zei was:
"ga even aan de kant ( voor de ruiter waar hij continue les aan gaf)
"blijf eens draven" ( als je na 3 kwartier hoefslag volgen eens zelf wat wilde gaan doen)

na een les of 3 van hem (gelukkig een invaller) nooit meer les bij hem genomen. als hij er was, ging ik de springles wel in die in de andere bak werdt gegeven.

de les waar ik nu in rij is helemaal top. veel aandacht voor iedereen en je krijgt echt goede tips en huiswerk mee om thuis mee verder te oefenen.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 18:15

Cool! dat is belangrijk, en ik hoop dat ik die aandacht ook zal krijgen met privé les

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:19

Joh de volgende keer ben jij aan de beurt

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:22

hier is het precies hetzelfde maar ik ga naar de clubles voor de gezelligheid tege mij word meestal een stuk of 5 keer gezegt: gaat goed zo, probeer haar wat ronder te rijden. en dat was het,maar voor echt te leren krijg ik priveles

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 18:24

Naja voor de gezelligheid kan ik ook een club vriendinnen mee nemen naar mijn huis om op me paardjes te rijden

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:53

haha daarom!.. clublessen doe je niet voor jan banketstaaf.. anders kan iedereen gelijk maar beter ophouden met lessen.. ik kreeg laats les van iemand die de lichte tour had gereden.. nou werkelijkwaar super! we reden met zijn 4e maar aandacht werd super verdeeld iedereen was aan het einde kapot.. en ze zag alles.. heb nog nooit zoveel in een keer geleerd! dat zijn dus goeie lessen en zo hoort het ook!

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:08

Ik herken dit probleem ook. Ik kwam met mijn nieuwe paard die nogal snel aan het lopen was en het enige wat de instructrice in de hele les zei was: 'Heb je haast?' en dat heet dus les?
Ik heb nu ergens anders les met zijn 2en en dat is echt zoveel beter! Je betaalt wel wat meer, maar je leert ook meer en krijgt tenminste echt les.

RUBYWHITE

Re: Tijdens club les geen les?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:24

vervelend, bij mij op de club is dat wel anders. Momenteel rijd ik niet vanwege mijn rug maar mijn vriendin gaat nog wel elke week heen op 1 van mijn paarden. We rijden max. maar met 3 in een uur en momenteel zelfs maar met 2 of 1. Het lestempo is vrij hoog en behoorlijk pittig. We krijgen altijd genoeg huiswerk mee.