Wonen in Duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenda

Wonen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 10:29

Hallo,

Ik wilde eens informeren of er ook bokkers zijn die met hun paardjes in Duitsland zijn gaan wonen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, de voordelen en de nadelen. Hoe hebben jullie bepaalde dingen geregeld daar, als mest afhalen, of zijn daar boeren die het willen hebben, rijverenigingen, veel paardenliefhebbers daar, enz... Zo kan ik me misschien een beetje een beeld gaan vormen van het leven in Duitsland met mijn paardjes.
Ik zou gaan voor het mooie buitenaf wonen voor een lagere prijs dan hier in Nederland, want hier kan ik het me niet veroorloven een huis te kopen waarbij ik de paarden bij huis krijg. En dat is een grote wens van mij, de paarden lekker bij huis hebben.

Nou, ik hoop op jullie reacties!

Groetjes Gwenda.

EquiNatura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:38

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:42

De mensen bij wie ik rij gaan binnekort naar Duitsland verhuizen. Voor meer info mag je me wel een pb´tje sturen...

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:57

ik heb eens op die site van equinatura gekeken, maar huizen schelen ZOO veel in prijs!
En echt van die mooie idyllisch (of hoe schrijf je dat?) boerderijen...

Ik denk dat ik over een paar jaar misschien ook wel bepaalde overwegingen ga nemen

Succes!!!

flettie

Re: Wonen in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:31

Kijk even hier in dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=354383&hilit=

En even 1 ding: de huizen zijn idd stukken goedkoper maar in tegenstelling tot in NL wordt je huis niet meer waard hoe ouder die is. In DLD wordt er namelijk op huizen afgeschreven. Dus jij kan best voor een krot van een boerderij 2 ton als koopprijs afspreken maar omdat het huis in de ogen van de staat/belastingdienst/banken 'slechts' 50.000 waard is krijg je ook maar een hypotheek voor 50.000 en mag je de rest uit eigen portemonniks bij leggen

Een van de vele valkuilen die veel Nederlanders niet zien als ze besluiten naar DLD te verhuizen.

En verder: het bevalt ons en meerdere kennissen/vrienden uitstekend hier in der Heimat

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:04

Hoi!

Wij zijn een maand geleden naar duitsland verhuisd, ook omdat we nu groter kunnen wonen en de paardjes straks lekker thuis kunnen hebben. We hebben van 2 garages stallen gemaakt en een stuk grond gepacht van ong 1 ha. Wij wonen net over de grens en hebben inmiddels in nederland iemand die hooi en stro kan leveren. Ben idd ook nog aan het kijken wat ik nou met de mest moet doen, maar ik denk dat ik gewoon bij een paar boeren in de buurt ga informeren.
Tis een hele hoop geregel, maar uiteindelijk is het het waard, want wat is er nou fijner als je paardjes lekker thuis?!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:34

Je kan kijken op bijvoorbeeld www.induitslandwonen.nl
Ik wil eigelijk al m'n hele leven in Duitsland wonen. Ik vind het een prachtig land. Maar ik woon (voorlopig) nog thuis, ivm studie enzo. Dus ik kan er alleen nog maar van dromen

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:06

hallo,

Ik woon nu ongeveer samen met mijn ouders al twee jaar in Duitsland.
Ook ik heb mijn paard aan huis staan.
Bij mij is het zo dat de boer/buurman het stro komt brengen en de mest komt ophalen,hij strooit het namelijk uit over zijn land

Ik zelf heb een groot weiland en een stal aan huis.
Mijn paard deelt de wei met de paarden van de buren,dan staat me paard niet zo alleen.

Wat ik heel leuk vind is dat iedereen in de buurt met elkaar omgaat.
Toen wij hier kwamen wonen hadden ze ons hele huis versierd en een groot feest gegeven(dit is niet altijd zo het ligt er aan in welke omg.je zit)

Verder heb ik hier een goede hoefsmid.
En ook een goede dierenarts.

Ik weet wel dat er rijvereningen zijn maar zelf ga ik daar niet naar toe( ik heb geen trailer)
Mijn buurvrouw gaat er wel naar toe en die betaalt dacht ik 200 euro per jaar ofzo,maar dat weet ik niet precies.
Ik kan hier bij mijn huis trouwens heel erg mooi buitenrijden

Verder haal ik mijn voer bij de Raffeisen.
Dat is eigenlijk net een soort boerenbond.
Ze hebben hier goed voer en veel keuze en niet zo duur!

Verder ben ik echt wel blij dat ik hier woon want anders had ik nooit een eigen paard kunnen hebben.
Omdat stallen bij oiemand anders toch wel 200 euro kost.
En je hoeft niet met een vervelende stal eigenaar rekening te houden!

Van de finacieelezaken heb ik geen verstand want dat doen mijn ouders.
De reden dat wij in Duitsland zijn gaan wonen is omdat mijn ouders huisen verkopen in Duitsland en omdat de huizen hier groter zijn en goedkoper.

Hopelijk heb je er wat aan!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:55

flettie schreef:
Kijk even hier in dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=354383&hilit=

En even 1 ding: de huizen zijn idd stukken goedkoper maar in tegenstelling tot in NL wordt je huis niet meer waard hoe ouder die is. In DLD wordt er namelijk op huizen afgeschreven. Dus jij kan best voor een krot van een boerderij 2 ton als koopprijs afspreken maar omdat het huis in de ogen van de staat/belastingdienst/banken 'slechts' 50.000 waard is krijg je ook maar een hypotheek voor 50.000 en mag je de rest uit eigen portemonniks bij leggen

Een van de vele valkuilen die veel Nederlanders niet zien als ze besluiten naar DLD te verhuizen.

En verder: het bevalt ons en meerdere kennissen/vrienden uitstekend hier in der Heimat

Je kunt ook een Nederlandse hypotheek nemen, dan is het al iets makkelijker (hebben wij gedaan). En je laat je huis toch wel eerst taxeren voordat je ook maar iets koopt? Dan lijkt me dat je geen twee ton gaat betalen voor een huis wat nog niet de helft waard is.

Wij zijn dus verhuisd naar Duitsland, omdat we ruimte wilden. Nou, die hebben we. We hebben een verbouwde boerderij gekocht, waar dus nu twee woningen in zitten. Mijn ouders wonen inmiddels in het andere gedeelte.
We hebben 3 ha. grond, waar nu 6 paarden/ponies op lopen, heerlijk aan huis. De mest gaat bij onszelf over het land.
Vlakbij ons woont een boer, die een dochter heeft die ook paardrijdt. Ze hebben geen trailer, dus lenen die van ons vaak. In ruil daarvoor geeft hij ons hooi, wat hij ook nog voor ons in het weiland zet.

Als je meer wil weten, vraag je maar! Het bevalt ons in ieder geval prima.

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 15:54

Hallo allemaal,

Ik ben nu echt serieus op zoek naar een boerderij in Duitsland. Ik zoek een boerderij met 2 woongedeeltes, liefst in goede/redelijk goede staat van onderhoud. Evt al ingericht met paardenstallen en een rijbak. Dit hoeft nog niet perse aanwezig te zijn. Met 1 of 2 ha land, meer mag natuurlijk altijd Haha!

Verder niet veel wensen, moet niet te oud zijn.... en liefst onder de euro 300.000,-

Ik zoek in de regio Bad Bentheim, Nordhorn, Gildeshaus, Gronau.

WEET IEMAND EEN BOERDERIJ VOOR MIJ?
Graag hoor ik van jullie!!!!!!!!

Gr. Gwenda.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:00

Wij wonen sinds maart in Bad Bentheim en t bevalt prima! Ik zou gewoon bij makelaars hier in de buurt gaan rondkijken en vooral rustig de tijd nemen (dus niet zoals wij). Het is wel zeker de moeite waard! PB maar als je meer info wilt oid.......