ik heb een paar vragen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

ik heb een paar vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 06:52

hierbij heb ik even wat vragen....
ik rij met me pony graag buiten maar hij word soms erg heet...
nu is de vraag met wat voor hulpteugels zoals martinggaal,etc rijden jullie buiten?
en dan nog een vraag met wat voor bit rijden jullie buiten op heet hoofdjes??

ik vraag dit i.v.m dat ik me pony graag onder controlle wil houden op een buitenrit..want hij word soms erg heet....in de zi van dat hij buitenrijden helemaal geweldig vind

dan een peesjes vraag...
welke peesbeschermers hebben jullie?? en wat vinden jullie van dat merk??
ik ben namelijk opzoek naar goeie peesbeshermers ....naar peesjes die niet aan de binnenkant stof snel loslaten enz...

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 06:54

Ik denk dat je het best met een martingaal kan rijden omdat je dan iets meer te zeggen hebt.

Ik heb peesbeschermers van BR, een goed merk en niet duur.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:42

Ik denk dat je het niet in hulpteugels & bitten moet zoeken als je je paardje buiten niet kan houden. Maargoed, ik rijd zelf buiten met Pessoa-bit, omdat de eigenaar dat graag wilt. Ik moet zelf wel zeggen dat ze wel een stuk beter te houden is dan met een trensje.

Ik heb peesbeschermers van BR, Norton & HH. Die van Norton & BR zijn qua kwaliteit en pasvorm wel gelijk. De HH vind ik wat minder.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:22

Ik rij normaal gesproken niet met hulpteugels. Een martingaaltje kan schelen als je paardje zijn hoofd omhoog doet en hem zo aftaait. Als hij het puur op kracht en verrassing doet heb je er verder ook niet veel aan. Ik zou gaan oefenen op je dressuurbasis zodat je hem makkelijker terug kunt pakken.

Ik rijd altijd op een enkelgebroken of dubbelgebroken bus- of watertrens, niks bijzonders dus. Heb ooit een extreem lastig paard buiten wel met pessoa gereden maar dat is niet iets dat ik andere ruiters per definitie aanraad vanwege de hefboomwerking. Je moet erg goed weten wat je met die dubbele teugel doet!!! Eigenlijk is het vrijwel altijd wel op te lossen door aan de basis te werken.

Ik heb verschillende soorten peesbeschermers. Ik werk erg graag met eskadrons en pro tecs. Veel andere typen hebben een nogal 'weke' schelp en daar werk ik niet graag mee.

Rytir

Re: ik heb een paar vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:28

Wat doet hij als hij heet wordt? Dribbelen, wegspringen, naar voren? Voor het meeste kun je rijtechnisch (in de bak) al oplossingen vinden. Mijn paardje wordt altijd erg enthousiast van buitenrijden. Als ik met anderen rijd dan heb ik er een tiedeman aan. Zo heb ik net even wat meer controle (ze kan haar hoofd niet meer extreem omhoog vastzetten en het bit vastpakken). Ik rijd overigens bijna altijd met een lange teugel, alleen als ik voel dat ze iets van plan is pak ik mijn teugels even op.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 23:41

nou hij word altijd heet in de zin van dat hij zin heeft om te scheuren....martingaaltje gebruik ik al maar heeft soms niet echt veel zin als hij zin heeft om te rennen...
de oefeningen in de bak doet hij prima ik ken hem daar zo weg en trug rijden...

elmiran

Re: ik heb een paar vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:52

Mijn paarden waren vroeger ook erg heet. Ik ben toen zo stom geweest door hulpteugels te gaan gebruiken. Het had geen nut en heb de problemen rijtechnisch opgelost. Veel oefenen en vaak buitenrijden.

Peesbeschermers gebruik ik zelf wel vaak, voor mijn paard heb ik de peesbeschermers van BR zijn niet zo duur en blijven lang goed.

Tinky12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 01:04

buster4ever schreef:
nou hij word altijd heet in de zin van dat hij zin heeft om te scheuren....martingaaltje gebruik ik al maar heeft soms niet echt veel zin als hij zin heeft om te rennen...
de oefeningen in de bak doet hij prima ik ken hem daar zo weg en trug rijden...

Denk dat een Thiedeman een fijne oplossing is voor je.Die werkt alleen maar in op het moment als het moet.Fijne teugel...paardje op stal is ook heethoofd.Die krijgt bij tijd en wijlen ook die teugel aan.

Je kunt misschien ook je pony longeren voor de rit,kan ie alvast wat stoom afblazen.

Peesbeschermers gebruik ik zelf nooit maar esquadron en BR zijn goede merken.

Groetjes ,Tinky