keuring voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

keuring voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 22:07

Mijn anglo arabier staat te koop en nu is er een vrouw die interesse heeft.
Echter wil zij dat mijn paardje eerst gekeurd wordt door een veearts.
Hier ben ik het wel mee eens, ik weet dat ze gezond is maar dat kan die vrouw niet weten.
En mocht ie niet gezond zijn of wat mankeren zit zij met een slecht paard in der maag en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Nu stelde zij dus die keuring voor maar met als regel,dat als mijn paardje wordt goedgekeurd zij de keuring betaald en als ie wordt afgekeurd de kosten voor mij zijn.
Ik heb namelijk altijd gehoord dat de koper voor die kosten moet opdraaien en niet de verkoper,want zij willen namelijk dat ie gekeurd wordt.
Heb ik gelijk of niet?
En hoe duur kost het om een paard te laten keuren?

Poosje81

Re: keuring voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:09

Klinische keuring is rond de 50 euro.

De afspraak kosten voor verkoper bij afkeuring is vrij normaal.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:18

Het is inderdaad gebruikelijk dat de koper het bedrag betaald bij goedkeuring en de verkoper het bedrag betaald bij afkeuring. Maar je kan er natuurlijk ook andere afspraken over maken als jij dat wilt...

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:31

Zou een beetje krom zijn als ze moest betalen voor een afgekeurd paard dat ze niet wil hebben. Maar zo erg is het niet: bij de volgende kopers kan je het keuringsrapport dan laten zien, dan kunnen ze ook zien dat er voor de rest niks mis mee is (behalve dan hetgene waarvoor hij dan eventueel afgekeurd zou zijn natuurlijk). Eventueel kan je bij een andere koper dan de kosten van de keuring eruit halen.