combineren paarden en school???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekuh

combineren paarden en school???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:42

lukt het jou om paarden en school\wek te combineren???

miekuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:42

werk (srry!)

Evelien_

Re: combineren paarden en school???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:51

Ik zit nog op school, en meestal lukt het me wel om school en mn paardje te combineren. Ik ga dan ong. 4 dagen in de week naar mn paardje.
Alleen bijvoorbeeld rond de tijd van de proefwerkweek regel ik vaak voor een paar dagen iemand anders, omdat ik het dan heel druk heb met verslagen en leren enz.
Nu heb ik sins kort ook nog een bijbaantje voor 3 dagen in de week, en zelfs dat gaat nog goed

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:53

gaat gemakkelijk. gelukkig heb ik weinig hw...
doe iedere dag mn eigen shet en mn verzorgpaard, daarnaast streetdance ik nog een keer per week (dinsdag) en moet ik regelmatig oppassen.
mn shet doe ik iig elke dag, mn verzorgpaard red ik soms echt niet...

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:57

Ik ga 7 dagen per week naar mijn paard, 5 dagen per week naar school (6 Gymnasium) en werk ook nog 1 dag per week. En voorlopig gaat het goed.

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:58

Ik maak gewoon tijd voor me pony's!

Margriet7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:51

Het valt mij eigenlijk best tegen..

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:52

Mijn schema: Tot 4 uur school, tot maximaal half 7 huiswerkbegeleiding, tot 7 uur ong. eten, en dan van half 8 tot half 10 bij de paardjes (ja ik heb een sociaal leven )

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:57

ik rijd 2 paarden de ene 4 keer in de week de ander 6 keer en ik moet 2 dagen stage lopen tot 6 uur savonds en 3 dagen naar school in het weekend werk ik maar alleen rond etenstijd het gaat allemaal wel maar wijnig tijd voor vrienden

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:00

Ik red het nauwelijks... Zit nu in 4 gymnasium, en heb veel huiswerk. Ik ga wel elke dag naar mijn paard, maar daardoor heb ik nauwelijks tijd voor andere dingen en leer ik vaak nog tot heel laat door. (gelukkig heb ik heel weinig slaap nodig )

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:35

Ik heb een eigen paard en doe tegelijkertijd een voltijd opleiding dier en veehouderij aan de HAS. Af en toe is het wel lastig als het heel druk is op school of op stal, maar over het algemeen likt het wel. En met stages probeer ik altijd wat te regelen zodat hij meekan. Helaas lukt dit niet altijd, dan moet ik d'r zomaar een aantal weken missen Maar goed, thuis wordt er heel goed voor gezorgt zolang ik weg ben

Nathalie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:17

Soms gaat het wel soms gaat niet. Ligt ook aan school.

Ik doe een HBO studie en die is met tijden pittig. Ik rij op dit moment 2 paarden en moet er dagelijks 5 verzorgen maar dat is echt teveel. Gelukkig helpt mijn vader met het verzorgen van de paarden. Maar vaak red ik het niet om 2 paarden te rijden.

Op zaterdag werk ik ook nog de hele dag bij een supermarkt (geld moet toch ergens vandaag komen) . Als ik dan ook nog op zondag op concours moet ben ik op zondagavond toch echt helemaal dood . Maar goed op maandag begint de school weer en gaan we er gewoon weer tegenaan. Gelukkig heb ik wel ouders en een vriend die me onder de armen grijpen!

Echt tijd voor andere dingen heb ik niet echt....maar goed dat wil ik dan ook niet mijn paardjes en studie gaan voor zullen we maar zeggen

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:36

Het is wel te doen maar pittig. Ik ga 7 dagen per week naar mijn paard (doe hetzelf stal), doe een voltijd prémasterjaar op de universiteit (komt erop neer dat je de basis van drie jaar bachelor in één jaar propt ) en heb op zondag een bijbaantje. Verders probeer ik ook af en toe af te spreken met mijn niet paardrijvrienden en klus naast mijn bijbaantje bij met uitzendwerk. Ik help trouwens ook wel bij activiteiten op de manege of de psv als ik tijd heb . Maar het is het allemaal waard hoor! Ik kan alleen niet wachten tot ik een 'echte' baan heb en gewoon het hele weekend vrij ben, lijkt me heerlijk!

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:42

Ik red het meestal wel omdat ik er ook niet 7 dagen in de week rij. Mijn schema is meestal 4 uur thuis, rijden, eten, huiswerk en beetje tv kijken enzo. Me sociale leven is wel achter uit gegaan door me paard maar ik heb het erg wel voor over. Ik handbalt trouwens ook nog 2x in de week

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:44

Wie het echt wil,Die lukt het gewoon!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:45

ik rijd en verzorg twee paarden en ik werk en ik ga naar school Tis maar net wat voor een instelling je hebt

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:48

Dat ligt voor iedereen anders denk ik!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:58

Het lukt wel, al heb ik vaak een strakke planning.

Zit 1ste jaars Dierhouderij op de HAS en rijd daarnaast 2 paardjes en een 3de hoogdrachtig staan. het lukt allemaal wel, maar om direct ook echt serieus te kunnen gaan trainen en op wedstrijd te gaan, hebben we besloten mijn eigen pony te gaan verkopen. Hierdoor kan ik de 2 andere ook echt doortrainen, planning is namelijk om de nu hoogdrachtige eind van de zomer toch wel L dressuur te hebben en de andere wil ik rond januari Z1 starten (krijgt in juli nog veulen).
Verder werk ik een uurtje of 6 per week bij de AH en geef ik een urrtje of 2-3 per week les.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:59

Het kan wel,maar ik heb niet zoveel zin meer om naar de paarden te gaan als ik pas om 5 uur thuis ben.
Daarom willen we ze ook aan huis hebben.

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:41

ik zit op 4 Havo en heb 2 paarden te doen. de 3e is op komst, maar tot nu toe lukt het makkelijk. Als ik thuis kom maak ik eerst mijn huiswerk en daarna ga ik de paarden doen. Het geluk heb ik dat de binnenbak altijd beschikbaar is, dus ook savonds of in de winter kan ik rijden. Nu heb ik er 1 op concour en dit zullen er 2 worden. verder werk ik heel de zaterdag en heb ik ook nog genoeg tijd om uit te gaan

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:12

ik loop nu 5 dagen per week stage, elke dag 18.00 thuis.

dan moet ik nog hond uit laten, huishouden, boodschappen. ben blij als ik 5 keer per week kan rijden, vaak rij ik maar 4 keer per week.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:00

op dit moment is het heel geod te doen.. zit ook pas in 2havo/vwo.. maar hierna krijg ik een langer rooster.. + dat ik 11 km naar huis moet fietsen!.. en deed krantjes maar daar stop ik nu mee.. anders heb ik helemaal geen tijd meer voor me paard.. en ik wil blijven rijden hoe dan ook!