paard "terugkopen" van de verzekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol

paard "terugkopen" van de verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 20:09

De verzekering brengt 800 euro in mindering als je er om een of andere reden er van afziet dat de verzekering je paard komt ophalen. Natuurlijk begrijp ik dat zij zo inkomsten mislopen omdat de verzekering dan natuurlijk het vleesgeld misloopt. Maar 800 euro netto winst lijkt me toch echt enorm. Ik heb natuurlijk geen idee hoe ze aan zo'n bedrag komen, maar goed. Ik snap, dat het natuurlijk een eigen keuze is maar ik wilde mijn verbazing gewoon met jullie delen

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:51

Mijn verzekering doet dit ook, op het moment dat mijn paard zou worden afgekeurd kan ik hem, tegen slachtprijs, terugkopen. Ik krijg dus mijn verzekerde bedrag uitgekeerd, minus het slachtgeld. Daar komt dus ook die 800,= vandaan

pol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 22:07

In mijn geval is het 90% uitkering van het verzekerd bedrag bij afkeuring voor het gebruiksdoel waar hij voor verzekerd is. Alleen bij bv op slag dood 100 %. Daarnaast natuurlijk als je er voor kiest om hem "terug te kopen" minus 800 euro. Maar slachtgeld 800 euro, misschien voor een olifant maar een gemiddeld paard?

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:18

Wat is de slachtwaarde dan van een gemiddeld paard?
Ik heb ook 800 euro betaald, maar kreeg gelukkig nog genoeg terug

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 02:16

Kan je je paard dan ook weer terug kopen van de verzekering dat wist ik dus ook niet

ellepel

Re: paard "terugkopen" van de verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 07:53

ik heb het een keer gedaan.

mijn merrie was verzekerd voor toen nog 3000 gulden.
de merrie kreeg kanker dus heb ik dat doorgegeven aan de verzekering.
waarop zij dan uit de verzekering moest en eigenlijk naar een slager zou gaan, maar op dat moment had het dier nog weinig last.

ik kon haar dus "terugkopen" voor de helft van de verzekerde waarde.

in mijn geval kreeg ik dus geen 3000 gulden uitgekeerd maar de helft ervan : 1500 gulden, en het paard was uit de verzekering.

pol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 15:59

Ik ben natuurlijk blij dat ik verzekerd ben. In mijn geval heeft de verzekering echt wel zijn nek uitgestoken wat de ziektekosten betreft. Hierdoor hebben we gebruikt kunnen maken van alle moderne apparatuur en kennis. Maar natuurlijk betaal je 25 % zelf en dat is van zo'n bedrag ook niet niks. En dan de kosten die ik al gemaakt heb aan alternatieve therapie, homeopathie, acupuntuur e.d en fysiotherapie (alleen fysio ongeveer 750) die niet vergoed worden. Natuurlijk is en zal mijn beslissing hier niet anders door worden . Ik vind alleen de slachtprijs zo hoog. Ach het is gelukkig alleen maar geld

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:07

Vraag Renske20 eens, volgens mij is zij hiermee bezig geweest!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:10

ben er deze week ook mee bezig geweest en verbaasde mij ook dat het zo'n hoog bedrag was
maar volgens mijn verzekering gewoon een standaard bedrag die ze hanteren.............

mij boeit het niet zoveel....als ik hem maar kan laten gaan zoals ik dat wil...rustig inslapen dus
van mij part had het 1000 euro gekost...

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:12

slachtprijs is 1 euro de kilo, reken maar uit

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:30

zammetje schreef:
slachtprijs is 1 euro de kilo, reken maar uit

niet voor een verzekering

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 00:03

Volgens mij hangt die prijs voornamelijk van de verzekering af en of het om een paard of bijvoorbeeld een kleine pony gaat.

Wij hebben ooit een pony 'terug gekocht' van de verzekering, was totaal niet meer geschikt om op te gaan rijden. Die pony heeft nog een paar goede jaren 'pensioen' gehad en daarna hebben we haar zelf laten slachten (inmiddels te op om nog in leven te kunnen laten, zeg maar). De slachtwaarde was toen lager, dan het bedrag waarvoor we haar hadden terug gekocht.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 06:47

Ik begreep van de AMEV dat zij gewoon standaard bedragen hanteren. En dat bedrag is idd 800 euro.
Zowel Renske als ik hebben dat 'betaald' (lees: minder uitgekeerd gekregen) aan de AMEV.

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:26

Fitzroy schreef:
Ik begreep van de AMEV dat zij gewoon standaard bedragen hanteren. En dat bedrag is idd 800 euro.
Zowel Renske als ik hebben dat 'betaald' (lees: minder uitgekeerd gekregen) aan de AMEV.

Ook wij hebben dat vorig jaar "betaald" aan Amev toen Isa afgekeurd werd.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 08:57

Bij mij was het in november vorig jaar 600 euro wat er af ging. Ik was (en ben weer) bij de EFO verzekerd. Daar rekenen ze per kilo af, de hoogte van mijn paard is opgegeven aan EFO door mijn dierenarts, en op basis van de hoogte en zijn bouw e.d. hebben ze zijn gewicht berekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:45

Hmm, dan is het zeker voor mensen met pony's geen gek idee om dit eerst eens uit te zoeken alvorens te verzekeren.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:50

CCCCorine schreef:
Volgens mij hangt die prijs voornamelijk van de verzekering af en of het om een paard of bijvoorbeeld een kleine pony gaat.

Die indruk heb ik ook. Het gaat idd om de slachtopbrengst die zij mislopen doordat jij het paard houdt. Bij mij kwam er iemand langs om te kijken. Was ook EFO trouwens.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:14

CCCCorine schreef:
Hmm, dan is het zeker voor mensen met pony's geen gek idee om dit eerst eens uit te zoeken alvorens te verzekeren.

Maar volgens mij is dit het laatste waar ik me druk om zal maken als ik in deze elende ben beland... als ik mijn paard maar een oude dag kan bezorgen of kan laten inslapen.