tip voor dekjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

tip voor dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 19:29

Wie o wie heeft de gouden tip om dekjes te ontharen? Zelf doe ik het altijd met de stofzuiger voordat die in de wasmachine gaat maar met de stofzuiger lukt het bijna niet en het is rotwerk om te doen. Verder gebruik ik ook een soort onthaarborstel maar zelfs hier krijg je niet alles mee weg. Mijn ma is er niet blij mee als ik ze met zoveel haren in de wasmachine doe omdat die kan verstoppen en de volgende was zit dan onder de haren!

Alvast bedankt!

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:31

Afborstelen met zo'n borstel waarmee je ook kleren kan afborstelen? (met plakrand)

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:32

Ik heb een rubberborstel bij blokker gekocht en daar gaat er heel veel mee af.Of doe je dekje in een kussensloop dan blijven de haren daar in zitten
succes.En een tip voor je ma even met de stofzuiger door de wasmachine

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 19:33

De borstel met plakrand werkt helaas niet bij mij. De haren blijven erin steken.

lin_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:42

ik haal de meeste eruit met een rubberen rosborstel, en dan nog even met de stofzuiger.
de meeste haren haal je er zo wel af

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:45

lin_ schreef:
ik haal de meeste eruit met een rubberen rosborstel, en dan nog even met de stofzuiger.

Inderdaad, zo doe ik het ook altijd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:46

rubberen vloerborstel voor tapijt, scheelt echt enorm!

Wanja

Re: tip voor dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:23

Inderdaad een rubber borstel met van die rubberen opstaande pennetjes. Werkt echt super!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:24

Met een afwas borstel en dan met gewoon afwasmiddel eraf schrobben. En even beetje afspoelen en in de wasmachine (doe ik)
Of idd met een rubberborstel of een harenverwijderding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:29

ik zou iig het dekje in een dekbedhoes doen!!

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:05

Ik doe altijd als ik gereden heb het dekje ondersteboven te drogen leggen en borstel de haren er iedere keer voor het rijden af. Zo hoef je het dekje alleen nog af te doen voor je het in de wasmachine doet.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 22:45

drogen laten na het rijden, dan afborstelen en dan in de machine.
Afborstelen eerst met een grove borstel en dan met de haren mee en bij de laatste en/of fijne haartjes zijn wil gewoon plakband ook wel helpen.
is eigenlijk een kwestie van bijhouden.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:26

Idd voor het rijden de haren eraf halen, en misschien eerder wassen?

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:51

even het ergste er af plukken en desnoods even voor wassen in de emmer of iets dergelijks, in de was machine met extra water.
na het wassen filter er uit (die kunnen wij er zo uit pakken ) schoon spoelen terug zetten schoon maak zout in de was machine en dan leeg ff een kook was progammatje en klaar.
maar vaak doe ik alles in een keer aan het einde van de winter dus alle dekens, dekjes, bandages, touwen, halsters enz enz, dus ben ik vaak wel 2 a 3 dagen bezig om alles te wassen
de super smerige dingen gaan eerst in de langzaam wasser om het ergste zand en vuil er af te halen (die kun je vaak bij de kringloop of internet voor een prikkie krijgen, ik heb de mijne gratis mee gekregen of ik hem alsjeblief wou mee nemen ) .
en mischien een tip voor de mensen die ook zelf hun dekens wassen alle gespen in pendaal emmer zakjes wikkelen en met elastiekjes vast zetten dan heb je aan het einde van de rit niet allemaal deuken in de trommel
ik heb het nog ieder jaar gedaan en gaat nog altijd met de zelfde was machine (die word niet zacht zinnig gebruikt zoals jullie lezen ).
na die tijd kunnen we er ook nog gewoon de was er weer schoon uit krijgen zonder paarden luchtje
en moeders die bewerk ik op het gevoel }> bv mam straks krijgt de ponny druk plekken, mam straks ruikt het hele huis er naar (vind ik niet barre erg), ach mam moet je eens kijken hoe smerig daar kan ik mij toch niet mee vertonen
tot nu toe nog altijd sucses vol

hmm ik zie dat ik alweer veels te veel door draaf maar ik hoop dat je er wat mee kan

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:53

Vaker wassen?

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:16

ik doe het altijd met de stofzuiger en dan wassen op de hand, ik wil die dekjes ook niet in mijn machine, die kleine haartjes heb je idd in de volgende was er weer doorheen zitten.
dat vaker wassen dat helpt niet echt in deze tijd (rui) elke keer zit het dekje vol.

droebel

Re: tip voor dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 16:28

Ik haal altijd met de stofzuiger het grootste gedeelte weg en daarna met een raamwisser of een rubber vloerbezem eroverheen.
verder na het wassen van de dekjes even de wasmachine kort laten wassen/doorspoelen zonder was. dan zijn de haren weggespoelt en zit de volgende was niet onder de haren.

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:42

In ieder geval bijhouden!!
En verder met een harde borstel en de stofzuiger. Eventueel nog met plakband of speciale rollers!

SuzyE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:03

lin_ schreef:

ik ook

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 19:03

ja maar me pony verhaart nu super erg, en ik was de dekjes na 3/4 keer al en ik wissel ze af kheb er 7. @ rommulus: waar zit het filter?? en vaak na het wassen zitten de haren er nog gewoon in. Na het rijden leg ik het dekje te drogen en borstel met een harde borstel de haren er van af maar dr komt bijna nix af!!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:08

Met een harde borstel gaat het inderdaad niet zo goed, met een rubber roskam lukt het een stuk beter, is mijn ervaring.

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:53

bij ons links onderin achter een klepje (die overgens wel met lichtelijk geweld los moet getrokken worden )
en anders kijk ff in de bebruiks aanwijzing als je die nog hebt

rommulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:55

mijn moeder zegt net voor de overgebleven haren ? duc tape doet wonderen

SanJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:01

Die rubberen borstel met nopjes die je ook hebt voor het vloerkleed werkt erg goed. Ook mega handig voor kattenharen .

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 20:58

aan je moeder meegeven!

Helpt echt