Lucky wel of niet kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

drako

Lucky wel of niet kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:24

hallo,
op de manege waar ik werk staat een pony, Lucky.
Hij is geschat op 12-15 jaar. en een week nadat die bij ons kwam kreeg hij 3 keer over een bloedneus. de eigenaresse wil Lucky dus naar de slacht doen omdat ze denkt dat lucky niet goed is ( wel dierenarts bij geweest ), koorts etc.
nu hoorde ik vandaag dat ze zei dat lucky " weg rot " van binnen, omdat hij dus die bloedneus heeft gehad en toen we hem kregen een wond had waar etter uit kwam, maar dat kan toch ook gewoon zijn dat het is gaan ontsteken?
ik wil lucky graag hebben, omdat hij echt hardstikke lief is, en bij mij zn vertrouwen ook weer iets terug heeft gewonnen, hij is super slecht behandeld en is daardoor dus zn vertrouwen in de mensen kwijt, verder is hij super lief, je kan er alles mee doen hij schrikt verder nergens van etc..
maar ook zijn rug is niet super, dus ik stap er alleen buiten mee. en verder loopt lucky mee in de gehandicapten lessen, en hoorde ik eergisteren dat hij bijna was gaan liggen.
ook was hij een week geleden tot nu ong aan de scheit, word nu al wel weer wat harder.
wat denken jullie dat ik met Lucky moet? als ik hem niet neem gaat die naar de slacht, maar als die echt langzaam aan het doorgaan is is het mischien de moeite ook niet waard om lucky te nemen?

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:46

Als je Lucky over zou kunnen kopen zou ik je adviseren er eerst een DA bij te laten komen.. Wellicht valt het allemaal mee en als het echt zo erg is als diegene beweert kan je van de koop afzien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:33

Sluit me bij Jellie aan.

NapolieJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:46

Misschien zou je eens kunnen vragen hoe ze erbij komen dat het paard aan het rotten is,
Als ze dat idd zelf hebben bedacht zou ik ook een DA erbij halen. ook voor zijn rug trouwens.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:54

Weet in ieder geval goed wat je gaat doen.

Als je hem koopt weet je al dat je iets koopt wat fout kan gaan. Dan kan je je geld beter aan iets anders besteden waar je waarschijnlijk wel langer plezier van hebt.

Als hij pijn heeft doe je hem geen plezier om hem te kopen. Dan is het misschien beter dat hij naar de slacht gaat... Natuurlijk heel triest, maar voor jezelf moet je het niet doen.

Ik zou er in ieder geval wel een dierenarts bij halen die de pony helemaal onderzoekt op eventuele gebreken. Zet dan de voor - en nadelen naast elkaar en beslis dan wat het verstandigste is en bekijk wat er aan de gebreken gedaan kan worden.

Het is ook niet leuk voor jou als het blijkt dat het niet gaat en je hem weer weg moet doen. Dat doet veel meer pijn en kost een heleboel geld.

xxkimmyxx

Re: Lucky wel of niet kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:00

ben het helemaal eens met Sizz.

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:29

ben het ook met zisszz eens

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 18:57

een pony bij ons op de manege had ook een bloedneus,
er werd niks aan gedaan en toen bleek dat die pony een hersentumor had!.
en moest worden ingeslapen.

drako

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:03

hoi
bedankt allemaal voor de reacties,
wat ik zowieso wilde doen is een dierenarts Bellen en het verhaal uitleggen kijken wat hun zeggen, en als ik een andere pony/vervanger voor lucky kan regelen mag ik lucky hebben, dus dat scheelt dan al weer.
en dat van die hersentumor/hersenbloeding had ik ook gehoord, maar ons paard had ook een hersentumor en die was gewoon echt knetter gestoord en lucky is zo rusitg lief en schrikt nergens van, opvliegende eenden of duiven, krakend plastic, watervalletje in de beek, molshopen ( ja we hadden er 1 die daar van schrok ) de camping, vlaggen, helemaal nix zown super beestje

KimDai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 08:55

Ik hoop dat lucky erg lucky is en bij jou mag komen en dat het met zn gezondheid ook goed komt