kosten reparatie zadel???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abbysumo

kosten reparatie zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:15

Hoi ik wilde graag weten of iemand enig idee heeft wat het kost om een nieuwe zitting(leer)op een zadel te laten makken???
Het gaat om een barnsby dressuur zadel met gelzitting.
De naden van de zitting zijn kapot en moeten worden gerepareerd.
Iemand enig idee?????

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:17

erg duur ...zitting overtrek id iig veeeeeeel goedkoper

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:35

Ik meen dat ik daar ooit het bedrag van € 200 heb horen zeggen, maar zeker weten....Meestal lossen ze dit op door er wat overheen te plakken. Je moet namelijk het hele zadel slopen.

Maar pb harnessmaker hier even, die is zadelmaker!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 19:04

idd , heb hier ook een zadel liggen , nog helemaal goed maar wel naadje door van boven , onder vind je overigens geen hinder van
geef er een gratis bontje bij zodat je het niet ziet (zie je toch niet als je der op sit , repareren is gewoon weg veels te duur ! erg zonde ..maar als mensen m niet snel kopen =gaat die naar de sloop
zadel maker plakt er in de regel gewoon stukje leer overheen

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:35

Een beetje zadelmaker plakt er niets overheen. Er is maar een goede manier en dat is het bovendek vernieuwen. Als je er leer overheen plakt krijg je naden waarop velen zich doorrijden. Een seatsaver oid wildaarvoor hepen alleen verandert ook het contact met het zadel. Afhankelijk van het zadel kost een nieuw dek tusen de 200 en 300 euro. Als echter alleen het stiksel weg is en het leer nog goed kan vervangend stikwerk een optie zijn. Kosten ongeveer 125 euro. Daarvoor moet ook je bovendek los maar deze is al gevormt en dus makkelijk terug te plaatsen. Als je besluit dit te doen moet je naar een zadelmaker. Een die ook kan aanpassen en corrigeren. De meeste zadelmak zijn geen zadelmakers.
Mijn ervaring is dat weinigen dit willen doen en ze aan mij uitbesteden.... Ik doe dit regelmatig voor collega's.
Uiteraard mag je altijd contact opnemen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 12:10

Nog even dit: ga bij een Barnsby niet plakken. Je zadel is te duur om dit zo op te lossen. Plakken zou een optie zijn bij goedkope of hele oude zadels.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:15

en wat kost het om de onderkant te vervangen ? het leder dus ...
heb hier een stubben met een scheur in het kussen ....

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:12

nieuwe kussens gemaakt van de mal vande oude kosten ongeveer een 300 euro. Zonder de oude kussens te gebruiken als mal zijn de kosten 500 euro. Met mal kan ik sneller werken. Overigens is het ook vaak mogelijk om een deel van de kussens te vervangen of afhankelijk waar de scheur zit , een spie in te naaien.

Nickye: je hebt mijn tel. nummer als ik het goed heb....