Stubben krefeld

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Stubben krefeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:31

Ik ben van plan een ander zadel te kopen omdat mijn huidige zadel mij te klein is geworden (of ik te breed ). Ik heb het zadel overgenomen van de vorige eigenaren, maar die hadden het geloof ik pas 2 jaar daarvoor gekocht, het zadel zou dan nu 6 jaar in gebruik zijn. Het is een bruine Stubben krefeld. Ik denk dat ik het kaal verkoop, omdat ik de beugels en singel evt. nog kan gebruiken voor mijn volgende zadel. Ik vroeg me af wat ik ongeveer kan vragen voor dit zadel. Ik heb hier zelf nl. helemaal geen verstand van.

Afbeelding

Hij ligt op mijn Haflinger zoals je wellicht kunt zien. Hier was hij een tijdje niet ingevet, inmiddels wel weer en dat toont veel beter (wat hier lichtbruin is, is nu weer bruin en bijna dezelfde kleur als de rest).

En hoe meet ik de inches op en de maat van de boom e.d? Alle maten die er zijn zeg maar

Voor de duidelijkheid: het is nu nog niet te koop, aangezien ik nog geen ander zadel gevonden heb.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:49

Stubben Krefeld ? Volgens mij is dat de plek waar ze gefabriceerd werden, is het geen Siegfried?

Enfin, ws is dit zadel al zo'n 20 jaar oud, wat ik zo even kan zien, maar nog in goede staat. Bruin is tegenwoordig weer helemaal hip, dus de kleur zal ook niet zo'n probleem zijn.
Ik gok dat je hier nog wel zo'n € 250 voor kan vragen, 't blijft natuurlijk een oud zadel.

Vwb het meten van de inch, leg een liniaal op het midden van de lepel en trek deze door naar de zadelnagel ( het knopje op het rokje waar stubben op staat), deel de uitkomst door 2.54 en je hebt de inch maat.

Sjen

Re: Stubben krefeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:56

Dank je voor de reactie. Het kan best zijn dat Krefeld de plek is waar ze gefabriceerd is, zoals ik al zei: heb er helemaal geen verstand van
Op het rokje is de tekst helaas wat uitgewist, maar ik meende zelf wel een 'siegfried' te herkennen.
Waarom denk je dat het 20 jaar oud is? Die vorige eigenaren hebben het volgens mij echt nieuw gekocht 6 jaar geleden. Het is idd nog in hele goede staat. Daarom kan ik me niet helemaal voorstellen dat het 20 jaar oud zou zijn.
Nog een domme vraag: Wat is de lepel?
En hoe kan ik de boommaat opmeten? (of het een brede of smalle boom is e.d)

Ik dacht zelf aan 150 euro dus 250 vind ik nog een hele mooie prijs. Kijk, daarom stel ik hier die vraag maar even, anders gaat het voor te weinig weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:24

Sjen schreef:
Waarom denk je dat het 20 jaar oud is? Nog een domme vraag: Wat is de lepel?
En hoe kan ik de boommaat opmeten? (of het een brede of smalle boom is e.d)

Ik dacht zelf aan 150 euro dus 250 vind ik nog een hele mooie prijs. Kijk, daarom stel ik hier die vraag maar even, anders gaat het voor te weinig weg

Vraag 1, stubben is zeker zo'n 15 jaar geleden begonnen met een nieuwe 'look', d.w.z. de knopjes op het zadel werden blauw. Aangezien jouw knoppen goudkleurig zijn, constateer ik dus dat het zadel (zeker) ouder is, minimaal 15 jaar oud.

De lepel is de achterkant van je zadel, dus dat opstaande gedeelte.
En daar dan het midden van.

Boom opmeten, oei, das ff moeilijk uitleggen, de voorkant van het zadel dus, en dan een liniaal tussen de boom leggen ter hoogte van het begin van de kussen die aan de voorkant lopen, snap je?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 21:03

nee niet helemaal Ligt niet aan je uitleg Bedoel je vanaf het midden van de boom naar beneden toe? Maar wanneer is het dan een brede of een smalle boom?