Hoe KWPN-papieren interpreteren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xantippe

Hoe KWPN-papieren interpreteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:16

Hallo,

Een vriendin van mij is de trotse eigenaresse van een KWPN-ruin. Ze heeft hem van een Belgische handelaar gekocht die haar ook meteen de papieren van het paard meegaf. Ze zou graag op zoek willen gaan naar de vorige eigenaar om iets meer te weten te komen over de historiek van het paard. Ik heb beloofd haar te helpen omdat ze Franstalig is. Vandaar ook mijn vraag: hoe begin je daaraan? Waar vind ik op de papieren de laatst geregistreerde eigenaar terug (ik heb een naam rechtsonderaan, is dat dan de laatste eigenaar)? Zijn er andere bronnen die ik kan aanspreken?

Bedankt!

Ziolette

Re: Hoe KWPN-papieren interpreteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:19

Welke kleur heeft dit papier (wit en geplastificeerd)? Want op de KWPN-papieren die ik heb staat de naam van de eigenaar op de achterzijde en niet meer op de voorzijde.

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:46

Het kan ook de naam van de fokker zijn.Niet iedereen laat een paard officieel op zijn naam zetten.

xantippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:48

Ik heb enkel een gescande versie van haar gekregen: de papieren zijn gelig met op de achtergrond het KWPN-logo (oranje-rood)

De naam van de fokker staat erop en helemaal onderaan staat nog een naam en ik dacht dat dat misschien de eigenaar kon zijn?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:50

De naam van de fokker staat tegenwoordig toch alleen nog maar direct onder de gegevens (naam, kleur, ed) van het paard. Dus Zeg maar linksboven.

Volgens mij stonden er vroeger onder de stamboekgegevens links de naam van de fokker en rechts de naam van de eigenaar .

xantippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 13:58

Het zou ook de achterkant kunnen zijn want ze heeft de docs in 2x ingescand. Op het 2e document staat eigenlijk niet veel: enkel onderaan links "Afgegeven Huis ter Heide op 15/12/2000" en rechts "naam en adresgegevens" van een persoon (geen telefoonnummer). Het is een ruin van 1997 en de meest recente datum op de papieren is 2000. Vooraleer ik een zoektocht begin naar de persoon in kwestie zou ik graag weten of dat effectief (één van) de vorige eigenaars was. Zoniet, zijn er nog andere manieren waarop ik zijn historiek kan traceren?

Bedankt!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:35

Dat is dan idd de laatstbekende eigenaar van dat paard.

xantippe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 18:35

Ok bedankt!

De gegevens van de persoon blijken niet meer recent te zijn. Adres klopt niet meer. Weet iemand waar ik terecht kan om recente adresgegevens te vinden in Nederland? Mag ik de afstamming van het paard en naam van de vorige eigenaar op bokt zetten of mag dat niet?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:48

xantippe schreef:
Ok bedankt!

De gegevens van de persoon blijken niet meer recent te zijn. Adres klopt niet meer. Weet iemand waar ik terecht kan om recente adresgegevens te vinden in Nederland? Mag ik de afstamming van het paard en naam van de vorige eigenaar op bokt zetten of mag dat niet?

De afstamming mag wel.

De naam en gegevens van de vorige eigenaar mag niet. Maar je mag het wel pb-en .

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:58

De naam mag wel hoor. Piet klaassen uit Spaarnwoude bijv. Maar geen telefoonnummers. idem voor de fokker.

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 20:26

Wat is het voor afstamming?

xantippe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 16:27

Sambertino x Hatrilonie

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:37

Je kan ook even bellen naar KWPN zelf: 0341-255555
Deze kunnen heel veel gegevens geven over het paard d.m.v. het stamboek nummer wat op het papier staat. Zij weten ook of het paard wedstrijden gereden heeft en op welk niveau.
Het kan zijn dat de vorige eigena(a)r(en) niet ingeschreven heeft/hebben gestaan bij het KWPN. Wie weet kunnen ze je bij het KWPN verder helpen. Als ik jou was zou ik hen even bellen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:39

sarosxx schreef:
Je kan ook even bellen naar KWPN zelf: 0341-255555
Deze kunnen heel veel gegevens geven over het paard d.m.v. het stamboek nummer wat op het papier staat. Zij weten ook of het paard wedstrijden gereden heeft en op welk niveau.
Het kan zijn dat de vorige eigena(a)r(en) niet ingeschreven heeft/hebben gestaan bij het KWPN. Wie weet kunnen ze je bij het KWPN verder helpen. Als ik jou was zou ik hen even bellen

Het KWPN mag toch geen eigenaargegevens meer verstrekken?

Het paard heeft overigens niet in de sport gelopen , ik heb even gebeld met het KNHS nadat ik de kopieën van het stamboek had gezien.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:41

Ook zou ik wanneer de dierenarts komt (voor een enting e.d.) voor de zekerheid het chipnummer laten controleren of deze overeenkomt met het nummer wat op het paspoort staat.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:50

Ziolette:

Misschien kunnen ze dan wel vragen of de vorige eigenaar contact op wil nemen met haar, zou ook een optie zijn

Overigens over gegevens gesproken.......ik werd netjes met adres en alles in publiekelijke boekjes vermeld. Heb het wel vaker gezien met keuringen e.d.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:45

sarosxx schreef:
Ziolette:

Misschien kunnen ze dan wel vragen of de vorige eigenaar contact op wil nemen met haar, zou ook een optie zijn

Overigens over gegevens gesproken.......ik werd netjes met adres en alles in publiekelijke boekjes vermeld. Heb het wel vaker gezien met keuringen e.d.

Op het papier staat de laatst bij het KWPN bekende eigenaar, dus bij het KWPN zal ze ook niet veel wijzer van worden ben ik bang.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:24

Ziolette:

Als het goed is weten ze bij het KWPN ook wie daarvoor de eigenaar is geweest. Je kan het altijd proberen toch?

Kabouterdans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:26

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:22

sarosxx schreef:
Ziolette:

Als het goed is weten ze bij het KWPN ook wie daarvoor de eigenaar is geweest. Je kan het altijd proberen toch?

De laatst bekende eigenaar is van 2000, toen was het paard net 3. Zal dus weinig nuttige informatie opleveren vermoed ik.

Bellen met het KWPN kan altijd, ik denk alleen dat je weinig van ze los krijgt.