gegevens over aantal professionele paardenbedrijven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arienette

gegevens over aantal professionele paardenbedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 12:10

Voor mijn studie ben ik bezig met een onderzoekje waarbij ik dus gegevens nodig heb van professionele paardenhouderijen. Ik ben dus op zoek naar het aantal stoeterijen in heel nederland, het aantal handelsstallen in nederland, het aantal dresuur/springstallen in nederland, maneges, pensionstallen. Dus alles waar ze professioneel met paarden werken en er meer dan 5 hebben staan.

Ik heb behulp met de goudengids wel een indicatie gevonden, maar ik denk dat dit misschien nog niet volledig is. Logischerwijs denk ik natuurlijk ook aan de kamer van koophandel waar een beetje bedrijf ingeschreven moet staan, maar ik wil eigenlijk eenmanszaakjes van een boerenhandelaar op de hoek eruit filteren. En daarnaast heeft de kvk alleen de branche 'maneges' en 'groothandel in levend vee' dus dat is ook niet echt gespecificeerd. Iemand enig idee hoe ik tot deze gegevens kan komen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:24

Via de FNRS als het gaat om rijscholen in ieder geval. Kijk maar op de site, daar vind je de aangesloten bedrijven.

Arienette

Re: gegevens over aantal professionele paardenbedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 14:14

Ja die ken ik, maar ook láng niet alle maneges zijn lid van de fnrs volgens mij.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:16

heb je niet toevallig hippos vademecum?
daar staan er toch een hele hoop in...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:37

O sorry, ik had niet goed gelezen. ALLE....
Jeetje, ik denk dat je die nooit te pakken krijgt omdat het een vrij beroep is en aansluiting nergens verplicht is.
KvK-bestanden zijn dan toch het meest zuiver denk ik.

EquiNatura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:39

Hoi, op de website van de kamer van koophandel kan je zoeken in branches en vakgebieden. Een prof bedrijf moet daar ingeschreven staan. www.kvk.nl en dan zoeken op handelsregister. Anders misschien het Centraal bureau voro Statestiek www.CBS.nl. Zij registreren altijd aantallen in ieder geval oo het aantal paarden wat in nederland verblijft en het aantal maneges. Misschien dat je daar ook iets mee zou kunnen. Succes!

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:43

en als je nou ns bij de KvKhet aantal ingeschreven bedrijven opzoekt, en dat dan specificeert dmv de site van de FNRS en Hippos Vademecum.
zoiets als: er zijn in NL zoveel (aantal) bedrijven, waarvan er (aantal) ingeschreven staan bij de FNRS.
De bij de FNRS ingeschreven bedrijven kun je dan weer onderverdelen in maneges, sportstallen e.d.
Álle handelsstallen kun je denk ik niet vinden, maar mbv het HV kom je wel een heel eind