Sansje schreef:@ Russel: hoe lang doet een paard erover om op conditie te komen. Hij heeft namelijk vier jaar op stal gestaan, woog 200 kilo te veel en kwam alleen een uurtje per dag buiten in de paddock.
Is 9 maanden (waarvan 3 echt in training) dan al voldoende om op conditie te komen?
Ja echt wel. Ik heb mijn paard die overigens niet hele dagen op stal staat, in 6 weken op conditie, mits hij idd niet te dik is en alleen dat aan krachtvoer krijgt dat hij ook echt nodig heeft. 3 maanden training dan heb je hem echt wel in goede conditie. Als de 6 maanden ervoor al lekker veel buiten en die 200 kg extra eraf is.
Paarden die hele dagen op stal staan, gaan idd op de dag veel slapen, maar wat moet je anders als je de hele dag op bed staat, ga je toch liggen??
Zo ken ik een paard, toen hij bij ons kwam, heel veel ging liggen in de stal, zelfs buiten ook liggen. Wij dachten idd lekker relaxed, waarom gaat die van mij niet lekker in de zon liggen. Totdat bleek dat dat dier een ernstige wormen infectie had en waarschijnlijk ook bloedarmoede. Nadat hij behandeld was, lag hij nooit meer overdag in de stal of buiten.