hoelang laten wennen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

hoelang laten wennen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 10:46

heey

Ik heb gisteren mijn andere lieve paardje gemini naar de fokker gebracht.
nu heb ik mijn merrie ook op een andere stal gezet.daar staat haar veulen shadi ook.
ze heeft bijna 4 jaar samen met gemini samen gestaan.sinds gisteren dus niet meer.
nu was ze allemaal aan het kijken waar hij was. en heel erg druk met poetsen.allemaal draaien en heel boos doen naar mij..en andere paarden.

hoe lang kan ik haar het beste laten wennen zegmaar aan haar nieuwe stal..voordat ik er iets mee ga doen zoals longeren en wandelen en rijden enzo?
heb haar gisteren wel even gepoetst maar daar was ze het niet mee eens.ze was heel chagerijnig enzo..

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:47

Ik zou het gewoon proberen om bijv. 1e dag even uit stal, longeren ofzo en dan gewoon de volgende de dag even rijden. Kijken hoe het gaat. Ik denk dat het per paard verschillend is, dus gewoon rustig proberen.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:14

Ik zou haar wel gewoon een beetje aan het werk zetten, zodat ze wat afleiding heeft. Ze zal er wel aan moeten wennen, dat ze niet meer samen is, maar door haar juist afleiding aan te bieden, dus longeren, of rijden, of wat dan ook, lijkt me alleen maar goed!

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:59

De eerste dag bv even lekker aan de hand wandelen over het erf of even longeren en de volgende dag zou ik haar toch wel weer aan het werk zetten. Het ene paard is na 1 dag al gewend en een ander doet er langer over. Maar het beste is om gewoon lekker bezig met haar te zijn en de omgeving een beetje verkennen, des te sneller is ze gewend!

amber_steph

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:14

euj meisje..
ja ik zou het als hieroven ook gedaan hebben.
ik heb haar dan gepoetst vandaag eventjes(ze was heel braaf)
maar zodat ze ook op stal stond, draaide ze heel veel.
dus ik denk nog nie dat ze echt alleen op stal kan staan, maar net als longeren etc kan al wel hoor

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:27

ik heb dr vandaag even gereden.ze was heel druk en allemaal gek doen..met poetsen staat ze ook niet stil nee. ze moet echt wennen.
het rijden en longeren begin ik volgende week mee denk ik. Ze moet echt nodig naar de smid. de hoeven zijn echt lang en breken af. dus laat ze nog eventjes stil staan..
shadi is allemaal aan het hinniken als ze weg is..soraya is een beetje boos..

Cobijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:49

Gewoon lekker even mee aan het werk gaan.
Dan weten ze meteen dat ze niet in een vakantie oord zitten. Door meteen bezig te gaan passen ze zich meestal wat sneller aan dan als je ze eerst een paar dagen met rust laat.