vraagje over kentaur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

vraagje over kentaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 16:59

Ik vraag zich af of Kentaur een uitgesneden kamer heeft. Mijn paard heeft hele hoge schoft en hierdoor past niet veel zadels. Het lijkt mij ook wel dat die zadel weinig schoftruimte heeft ???

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:01

Ik rijd op een Kentaur Artemis, ik weet niet offie een teruggesneden kamer heeft, zal morgen even voor je kijken

[edit] of als je het vanaf deze foto kan zien.. ik niet
Afbeelding

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:08

Ik heb even wat foto's gezocht van mijn kentaur zadel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze haflinger heeft natuurlijk geen schoft maar op deze foto's zie je het wel het beste.
Het zadel past ook op mijn newforest en die heeft ook een flinke schoft!

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:09

Oja die van mij is trouwens de kentaur Penelopa Dressuur.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:41

Moet passen. Ik heb een paard met een schoft en vrij lastige rug veel zadels gepast. En alleen de Kentaur lag eigenlijk meteen goed. ZEn zit nog eens heel lekker.
Ik zou een goede zadelmaker laten komen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:45

e meeste paarden hebben geen hoge schoft maar weggedrukte bespiering op de schoft. Vaak door slecht passen van je zadel. Met goed vullen zijn zo goe als alle zadels pas te maken. Ik weet waarover ik praat. Echt een hoge schoft? Kijk eens naar de hal-schoft -rug lijn. Gaat de schoft echt omhoog of buigt hij horizontaal af naar de rug? Ik merk vaak dat als er geen zadels passen de verkoper geen extra moeite wil of kan doen om een zadel pas te maken...
Ik weet het , het is een gewaagde uitspraak maar ik spreek uit ervaring.

NickyZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:50

Mijn ervaring is dat mijn paard wel degelijk een hele hoge schoft heeft. Dit heeft bij mijn paard niets te maken met weggezakte bespiering o.i.d. simpelweg alleen met zijn bouw....

Ik heb zelf een Kentaur JUIST omdat er geen een zadel goed paste. De zadelmaker is toen langsgeweest met meer dan tien soorten zadels en de enige die goed lagen waren een KN en een Kentaur. De Kentaur was 750,00 goedkoper, en zat naar mijn mening net zo lekker.... Ben er dus tot op de dag van vandaag nog steeds heel erg blij mee!

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:03

Ik heb de Kentaur Artemis en die heeft zat schoftruimte

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:07

Ik heb een Kentaur Media en volgens mij heeft die inderdaad ook een uitgesneden kamer.

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:08

ik heb gehoord dat wintec op elk paard past??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:13

evelintje schreef:

Ik denk dat je teveel geluisterd hebt naar de verkopers, en niet naar de gebruikers....

Onzinverhaal dus, jij past toch ook niet elke maat schoen?

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:16

neen hoor maar ergens klopt dat wel , wintec is erg licht en je kan de boom veranderen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:21

evelintje schreef:
neen hoor maar ergens klopt dat wel , wintec is erg licht en je kan de boom veranderen

Ja, maar als je de boom veranderd, blijven de kussens in dezelfde vorm staan, dus je kan de voorkant wel verwijden, maar de achterkant blijft te nauw.
Leuk verkooppraatje van Wintec, maar als je logsich nadenkt, kan het echt niet.

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:22

Ik heb een kentaur artemis dressuur met terug gesneden kamer en een kentaur olymp springzadel zonder terug gesneden kamer

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:22

is niet een verkooppraatje , heb ik niet gezegd en trouwens bij wintec gaan die kussens mee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:30

evelintje schreef:
is niet een verkooppraatje , heb ik niet gezegd en trouwens bij wintec gaan die kussens mee

Haha, ja, zodra je de boom veranderd, rennen er een aantal zadelmaker-kabouters door de kussens heen, stoppen alle vulling op de plek waar het hoort, naaien het dicht en het past!

Geeft niets, hoor dat je je vasthoudt aan dat verhaal, ik heb er een andere mening over.

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:06

ja ik heb een ander mening over wintec Bv. het Dressuurzadel van Isabellle Werth staat bekend om dat er ook eigenlijk een Gelkussen in zit

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 21:14

evelintje schreef:

Absoluuuuut NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

was het maar zo

_Merato_

Re: vraagje over kentaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:21

Ik heb voor Yetse (Fries) een Kentaur Penelopa, in fit 4.
Past en zit als een huis. Had altijd een Kieffer voor hem, maar die begon te schuiven en kon niet meer aangepast worden (bovendien vond ik hem ook niet meer lekker rijden, maar dat is bijzaak).
Voor Wilfried HAD ik een Kentaur Penelopa (fit 2), hij heeft een hele hoge, zelfs bottige schoft met dipjes naast zijn schoft en na een aantal maanden zag je dat het zadel niet meer goed zat. Heb heel wat zadels laten passen op zijn rug, er mankeerde altijd wat aan. Nu heb ik een Hulsebos voor hem, op maat laten maken en deze zit als een huis. Dat wil niet zeggen dat ik niet ontevreden ben over Kentaur, sterker nog, voor Yetse heb ik hem nog steeds. Alleen is ieder paard verschillend en niet elk zadel zal passend zijn. Was zelf atijd gek op de Ainsley Vanguard, alleen het kantelde helemaal achterover op Wilfried. Een zadel moet lekker zitten, maar bovenal goed passen op je paard!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 12:36

Ik wil graag dat jullie ALLEEN over Kentaur over gaat praten en Wintec ben ik niet geintresseerd in...

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:55

Oh, sorry hoor, ben je nu boos?

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:04

Ik heb mijn kentaur dressuurzadel te koop eventueel.. Hij ligt bij Fugers ruitersport in Soest

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 20:29

cielitolindo ik heb je pb gestuurd

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:10

ik heb een kentaur Olympic Springzadel.
geen teruggesneden kamer maar wel hoog uitgesneden. op mijn paard met hoge schoft past het lekker.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 23:12

felicity schreef:
Moet passen. Ik heb een paard met een schoft en vrij lastige rug veel zadels gepast. En alleen de Kentaur lag eigenlijk meteen goed. ZEn zit nog eens heel lekker.
Ik zou een goede zadelmaker laten komen.

ik had hetzelfde probleem. ik had al stubben en BR joslansink geprobeerd een kieffertje en nog 3 anderen.. maar de kentaur lag gelijk mooi..