buitenrij vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

buitenrij vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 09:04

hallo,

ik was gisteren ff lekker een buitenritje aan het maken en toe vroeg ik mij ineens iets af...
als je van die staatbosbehher borden zie staan en er staat

VRIJE TOEGANG

Geen toegang:
met paarden buiten de ruiterroute
en dan nog wat gezwam...

maar mag ik daar dan rijden???

ik weet niet of het een ruiterpad is.... het is een modderig graspad en er staat een paaltje voor met een paarse bovenkant en een geel |_ tekentje erop (een soort L dus...)

maar mag ik hier nou wel of niet in???

ben nu even een paar daagjes weg dus zal ff niet reageren maar hoop dat as ik terug kom ik weet of ik hier wel of niet in mag

Gr. Crista

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:06

Zou ik ook wel eens willen weten. *niet dat hier ruiterpaden ofzo zijn, maar gewoon. *

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 09:10

ja ik rij daar nu al 2 jaar buiten en we hebben hier 2 ruiterroutes en rij altijd lang allemaal zulk soort borden maar zie er wel altijd paarden rijden...maarjah ze rijden hier zowiezo echt overal dus wil het wel ff zeker weten...

ga er zelf altijd maar heel verstandig niet in anders krijg je weer onnodig ruzie, maar als ik er dan toch gewoon mag komen.....

opala

Re: buitenrij vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:12

Het begin van een ruiterpad wordt vaak wel duidelijk aangegeven.

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 09:14

hmmm hier niet zo dus.... alle ruiterpaden waa rik normaal op rij worden eigenlijk nauwelijks aangegeven, het is dat ik weet dat het ruiterpaden zijn...maar anders....

RUBYWHITE

Re: buitenrij vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:30

Ruiterpaden dienen aangegeven te worden. Vaak zijn ruiterpaden gemarkeerd met een hoefijzer en een paal met een bepaalde kleur eronde. Bij ons in het bos heb je ook wandelpaden waar heel duidelijk bij staat alleen voetgangers.

Wat wel vervelend is is dat vooral zomerdag heel veel mensen voor een alternatieve route kiezen en dan het ruiterpad gebruiken