Bij mij op de manege beweren ze dat mijn pony uit de wei springt (nog nooit gezien, maar toch beweren ze het) en daarom mag hij er dus nu niet meer in. Nu kwam ik erachter dat ze hem maar dagelijks in de buitenbak zetten terwijl ik wel voor weidegang moet betalen.
Op zich is een bak ook niet zo verkeerd omdat hij toch zijn beweging krijgt, maar deze buitenbak bestaat alleen uit modder en er staat ook een flinke laag water op. Het is dus niet alleen modder, maar hij staat echt tot aan de kogel in het water en de modder. Er is niet 1 droog stukje meer in deze bak en ja mag er daarom ook niet in rijden op dit moment.
Mij lijkt dit niet echt goed voor hem. Klopt dat of kan het geen kwaad? Uiteraard krijgt ook hij weinig beweging in die bak omdat hij maar amper door het water en de modder heen komt. Die beweging krijgt hij later op de dag wel van mij in de vorm van rijden of longeren dus daar maak ik me niet zo druk om. Ik maak me meer zorgen om zijn hoeven en benen.
Ik zou dit (persoonlijk dan) niet nemen . Je betaalt voor weidegang (meer loopruimte, gras en een betere bodem) en niet voor dit! De kans op rotstraal word dan nog eens vergroot ook door de vochtige bodem,hij moet veel "harder" werken om te kunnen lopen en dit kan wel eens goed zijn ,maar niet alle dagen en niet op die ondergrond.
Ik zou er toch op staan om hem in het weiland te zette, als dit niet kan de prijs erop aanpassen of misschien eens gaan denken aan een andere stal. Want dit kan natuurlijk niet.
Verhoging van de bedrading (kostelijk wel) en navraag doen van het verhaal zijn ook een mogelijkheid natuurlijk.
Lijkt me dat je zelf eigenlijk diep vanbinnen wel weet wat je antwoord op dit alles is , sinds je het duidelijk niet leuk lijkt te vinden .
Silence
Klopt helemaal Lotti, ik ben daarom ook op zoek naar een andere stal en waarschijnlijk heb ik die gevonden.
Ik zal de manege-eigenaar er vanavond eens op aanspreken. Hij had beloofd om rond de tafel te gaan zitten als hij niet meer in de wei zou mogen, maar dat heeft ie nooit gedaan. Hij komt zowieso slecht afspraken na en vergeet alles.
Ja, ik zou ook voor een andere stal gaan, zoals je verteld, lijkt het niet echt een ideale plek voor je paard. Die man kan zoiets eigenlijk niet maken, je betaalt daar (waarschijnlijk) veel geld voor, en dan heeft hij overleg te plegen over dit soort dingen.
Silence
Ja dat lijkt me inderdaad het beste en ik ga als het een beetje lukt vandaag of morgen nog contact opnemen met de stal die ik op het oog heb. Ziet er netjes uit, vriendelijke mensen, weidegang en als dat niet mogelijk is stapmolen met een stap of drafprogramma, binnenbak, buitenbak, longeercircel en buitenrij-mogelijkheden tot je erbij neer valt, mooie ruime stallen, schone stallen (nu staat m`n pony vaak in soms in z`n eigen drollen), lekker veel stro voor ze en ga zo maar door. Klinkt een stuk beter he
als het niet lukt bij de nieuwe stal, heb je misschien tijd om dagelijks een uur bij je pony's weiland te blijven staan/ zitten, terwijl hij erin loopt? kan je zelf zien of hij eruit springt! succes ermee verder want dit is echt niks zeg!!
een paard springt niet over een hek als er stroom om heen zit dus ze banketstaaf uit hun nek ! zzonde dan nog van je geld :s
wat een onzin, als er stroom opstaat zullen ze waars. de beentjes meer optillen maar met springen weten ze heus wel dat ze de omheining niet hoeven te raken. Dus stroom of niet maakt in dit geval niet uit imo
Denk niet dat dat écht goed is voor je paard, tot z'n kogel in de modder en in het water staan. Denk dat je dan meer kans krijgt voor mok. Als ik jou was zou ik ook een andere stalling zoeken, of hem zelf eens in de wei te zetten en hem in de gaten te houden. Om te zien of hij er écht wel uitspringt.