vraagprijs 7 jarige

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oudehinken

vraagprijs 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:18

ik heb een paard op het oog een 7 jarige merrie vraagprijs is 2000 euro. is dat duur voor een 7 jarige. paard is licht betuigt en bereden onder het zadel.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:22

Wat voor paard is het? In welk stamboek is het ingeschreven? Heeft het wel papieren? Wat is de stokmaat? Waarom is het paard maar licht aangereden?
Graag wat meer informatie.

Als je er van uit gaat dat het een KWPN'er is denk ik bij 2000 euro altijd: 'Wat is er aan de hand met dit paard?'

Met dit bericht kan je dan ook vrij weinig.

El_vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:24

ja idd, verrel eens wat meer, wel geslacht, hoe staat ze gestald, heeft ze gegreken?

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:26

het is een merrie 7 jaar oud afstameling staat er niet bij. en of ze gebreken heeft geen idee

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:27

als ik meer hoor laat ik het jullie weten

Lotti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:41

Sizz schreef:

Als je er van uit gaat dat het een KWPN'er is denk ik bij 2000 euro altijd: 'Wat is er aan de hand met dit paard?'

Ja , ik ook ... en dan niet omdat ik van de paarden die veel kosten ben ,maar omdat het gemiddelde KWPN veulen rond de 3500 euro kost ...

Ketaki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:43

misschien een idee om het paard eerst te laten keuren.
je weet niet dat ze soms bepaalde gebreken hebben en dat er NIET bij vermelden

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:48

Lotti schreef:
Ja , ik ook ... en dan niet omdat ik van de paarden die veel kosten ben ,maar omdat het gemiddelde KWPN veulen rond de 3500 euro kost ...

Dat hoeft niet, voor minder is er ook goed spul te vinden.

Je moet geluk hebben. Op de markt staan goede veulens en dan komen ze echt niet aanzetten met een droomprijs. Op een veiling ben je dit bedrag wel wat sneller kwijt, maar dan is het gewoon de vraag: Wat wil de gek er voor geven?

@ Oudehinken: Dit is nog niet meer informatie, dus we kunnen er weinig mee.

Lotti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:05

Sizz schreef:
Lotti schreef:

Je moet geluk hebben. Op de markt staan goede veulens en dan komen ze echt niet aanzetten met een droomprijs. Op een veiling ben je dit bedrag wel wat sneller kwijt, maar dan is het gewoon de vraag: Wat wil de gek er voor geven?

Ja idd ja ... maar toch vind ik het een gemiddelde prijs voor de echt goede veulens , 't is toch echt het gemiddelde als je bij een fokker gaat of op een veiling . En zelfs bij een particulier laat ik het zo zeggen .. toch zeker niets onder de 2000 euro.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:09

er zitten geen papieren bij. ze is een merrie van 7 jaar. ze is licht betuigt daar bedoelen ze mee dat ze het tuig op heeft gehad en mee heeft gesleept maar verder is ze nooit aangespannen
geweest. buitenritten vind ze heel leuk ze is dan best voorwaarts wat ze daar mee bedoelt geen idee. dat heb ik haar gevraagd dus hoop op antwoord.

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:10

daar hebben we niks aan
stokmaat,ras,etc

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:17

stokmaat is 1,60 er zitten geen papieren bij.
wegens omstandigheden moet ik helaas mijn lieve 7 jarige merrie verkopen.
Ze is donkerbruin met twee witte voetjes en een klein kolletje.
Ze heeft geen papieren maar is wel gechipt en geent en in bezit van knhs paspoort.
Ze is superbraaf in de omgang en tijdens het rijden braaf maar voorwaarts.
Echt een heel leuk paard voor recreatie of dressuur.
Tevens is ze licht betuigd en dit vindt ze erg leuk om te doen

dat is de tekst die op marktplaats staat.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:21

heb haar nu gemaild waarom het paard weg moet? en of het gezond is? en natuurlijk of een beginnende rutier haar in het bos tegen kan houden?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:23

Even zien: een merrie, hoogte 1.60, geen papieren, 7 jaar oud, licht betuigd, licht aangereden.
Afgezien dat ik dit paard ook echt niet zou willen hebben (je hebt er niks aan voor de fok-geen papieren, niks voor de sport-te oud en te klein, en recreatief moet ze dus ook nog veel leren omdat ze niet veel bereden is.) vind ik 2000 Euro erg veel, persoonlijk.

Mijn chique 3-jarige toekomstige dressuurpaard, met erg goede papieren, goede bewegingen, een gewilde kleur en een zelfde stokmaat (die maat is erg nadelig, niet veel mensen willen zo'n kleintje dus dat drukt de prijs enorm. En dan is de mijne nog in de groei en die merrie groeit niet meer...) heeft minder gekost.

Mocht je er toch naar willen gaan kijken dan moet er toch wel de helft van de prijs af imo.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:28

ik wil eerst wat meer info voor ik uberhoud besluit te gaan kijken en onder het zadel is ze wel gereden. ma onder het tuig niet echt.

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:32

Van wat je verteld, vind ik de prijs érg duur.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:38

ik heb geen verstand van prijzen ma was ook echt niet van plan als ik haar koop dat er voor te gaan betalen.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:09

Urielle schreef:
Even zien: een merrie, hoogte 1.60, geen papieren, 7 jaar oud, licht betuigd, licht aangereden.
Afgezien dat ik dit paard ook echt niet zou willen hebben (je hebt er niks aan voor de fok-geen papieren, niks voor de sport-te oud en te klein, en recreatief moet ze dus ook nog veel leren omdat ze niet veel bereden is.) vind ik 2000 Euro erg veel, persoonlijk.

Mijn chique 3-jarige toekomstige dressuurpaard, met erg goede papieren, goede bewegingen, een gewilde kleur en een zelfde stokmaat (die maat is erg nadelig, niet veel mensen willen zo'n kleintje dus dat drukt de prijs enorm. En dan is de mijne nog in de groei en die merrie groeit niet meer...) heeft minder gekost.

minder dan 2.000?? Waar vind je zo'n paard?

maar daar gaat het helemaal niet over, ik denk dat het wel een goede prijs is voor dit paardje

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:11

@Pannie - als hij rond de 1.60 mag zijn, kun je jonge paarden nog zelfs wel uitkiezen onder de 2000 Euro. Surf maar wat rond op internet Ga je rond de 1.70 zitten dan vind je ze niet meer natuurlijk

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 15:31

Lotti schreef:
Sizz schreef:

Nu kan je je afvragen hoe kan dat dan??

Ik heb twee jaar geleden een goed KWPN veulen gekocht voor nog geen 2000 euro. De prijs zegt weinig over de kwaliteit. Dat blijkt wel. Heb ook gekeken naar duurdere veulens, maar die waren in beweging en uitstraling even goed of soms zelfs minder!

De prijzen van die dieren liggen denk ik zo hoog omdat men snel bang is dat er wat mee is en dat alleen de duurdere paarden ook echt goed zijn! Jammer... maar daarmee snijdt men zichzelf in de vingers!

Ik denk dat een paard waar geen papieren bij zitten en die licht bereden en betuigd is max 2000 euro waard is. Voor de fokkerij kan je ze niet inzetten, en als ie licht bereden en betuigd is, heeft ie waarschijnlijk geen wedstrijden gelopen en de vraag is dan: op wat voor niveau loopt het paard?

Gewoon gaan kijken zou ik zeggen

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:05

ik weet niet of de eigenaar haar afstamling weet. want ze heeft geen papier. alleen een knhs paspoort. en weet uberhoud niet of ik haar koop wil eerst de reden weten waarom ze uberhoud weg moet en als we komen kijken of ze gekeurd mag worden.

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 17:08

Lotti schreef:
Sizz schreef:

dit gaat niet over een veulen ik zoek geen veulen of een paard van een jaar of 5. vraag alleen ma wat jullie ervan vinden van de prijs van 2000 voor dat paard.

Don_Zhivago

Re: vraagprijs 7 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:22

qua prijs zou het wel kunnen denk ik...
7 jaar snap niet dat ze dat te oud vinden voor de sport :S

maar als je het een leuk paard vind en je wilt hem misschien wel kopen... laat hem dan zowiezo keuren!!!!!

anders koop je dalijk een miskoop...
als het paard helemaal goed is kan je dat geld er denk ik wel aan uitgeven...

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:29

Ik zou gewoon gaan kijken, aan de info die ze op marktplaats geeft heb je zo weinig, ook is het moeilijk om dan te beoordelen of de prijs wel ok is....

Is het dier gezond en kan het fatsoenlijk genoeg (voor jou) lopen, dan vindt ik 2000 geen hoofdprijs. Alhoewel ze best klein is en geen papieren heeft, hoeft het geen slecht paard te zijn. Het heeft denkik ook veel met jou eigen doel te maken !!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:34

Ik zou ook gewoon gaan kijken en dan pas oordelen over de prijs.
Mss is het een droompaard, maar het kan ook echt helemaal niks zijn. Met een paar regeltjes tekst, kun je niet een heel paard goed beschrijven.