Niet achteruit van de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henla

Niet achteruit van de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:05

Vandaag onze nieuwe pony opgehaald. Ging super makkelijk de trailer in, dus dat ging goed. Kwamen we thuis wilde hij met geen mogelijkheid achterwaarts eraf. Uiteindelijk hebben we het schot weg moeten halen en hem om moeten draaien om van de trailer te krijgen.
Iemand tips hoe we dit een volgende keer kunnen oplossen? Het is niet de bedoeling dat hij elke keer omgedraaid moet worden.....

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:50

niet omdraaien... dan laat m maar staan
ga oefenen op de grond met achterwaarts laten lopen. Misschien kent hij het helemaal niet.. Leer in elk geval niet om om te draaien, want dan staat ie met alleen laden ook weer een keertje achter je..

liesje_waal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:57

ik weet niet of hij al het bitje kent ?
onze hengst had dat ook een keer (trekpaard en kon niet draaien in een anderhalfs paard trailer)
hij liep er ook in alsof het niets was maar er uit :S
hebben er dik een uur gestaan met duwen en trekken maar niet komen
toen hebben we het hoofdstel omgedaan en hebben hem er zo uit gekregen
en een beetje druk geven en terug roepen en voor iemand staan om hem aan zijn borst mee te duwen zodat hij het snapte
en na 3 a 4 keer gedaan liep hij er zo uit
en nu nog steeds touw over zijn nek en loopt vanzelf al achteruit en op de klep blijft hij staan tot wij het touw pakken
je moet er echt een keer een dag voor uittrekken om het te oefennen en er lekker mee bezig blijven
su6 er mee

Dizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:53

Mijn pony kon ook niet achterwaarts de trailer uit, omdat hij dat niet kende (draaide voorheen altijd om in de trailer voordat hij eruit liep). Op de grond het commando "terug" geleerd en dat toen gezegd. Het heeft geholpen.
Mijn "paard" wil soms de trailer niet uit, omdat hij het daar zo leuk/gezellig vindt. Hem begeleid ik dan achterwaarts de trailer uit.

Succes!

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:56

Mijn pony durfde het ook niet. De eerste paar keer latne omdraaien omdat alles al nieuw was. Uiteindelijk toen de trailer zelf neit meer nieuw was gewoon laten staan en steeds aanmoedigen zonder getrek en goed belonen als ze dan achteruit gaan, na 2 x had hij al door dat het allemaal niet eng was en liep hij netjes achteruit.

Diana_14

Re: Niet achteruit van de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 09:12

Die van mij wou er in het begin ook op maar niet meer af, toen hij gecastreerd moest worden kregen we hem bij de kliniek er met geen mogelijkheid meer af, op een gegeven moment werd mijn stiefpa er zo zat van dat ie een schreeuw gaf en over de stang heen boog en dan met zijn benen tegen de voorwand van de trailer duwde, zo heeft hij hem eraf gekregen. Na 2 dagen konden we hem weerhalen en bij ons thuis wou ie weer niet, mijn stiefpa weer een schreeuw (schiet op!!) en toen ging ie wel, het was pure pesterij van hem.

Henla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 22:37

Bedankt vor de tips...We gaan zeker op de grond oefenen met goed achterwaarts gaan. Had zelf het idee dat hij niet echt bekend is met de trailer en niet wist dat er ook nog een klep achter zit