Kunstof of gietijzeren waterbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Kunstof of gietijzeren waterbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:31

Ik zat het me net even af te vragen waarschijnlijk een erg stomme vraag maar waarom kiezen mensen voor een kunstof waterbak of voor een gietijzeren?.Welke heb jij en waarom ?

RUBYWHITE

Re: Kunstof of gietijzeren waterbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:51

Wij hadden eerst gietijzer maar deze hebben we voor de winter vervangen voor kunststof. er zit een drukpen in ipv zo`n lepel en hij is vorstvrij. Dat is min of meer de reden dat we voor kunststof hebben gekozen.

Chatelaine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:53

Heb je een voorbeeld foto kan me weer is niks bij voorstellen is dat zon drukstift?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:17

Chatelaine schreef:
Heb je een voorbeeld foto kan me weer is niks bij voorstellen is dat zon drukstift?

dat dacht ik al, ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven. Zo`n lepel kennen we allemaal wel. Dit is een rood staafje en als ze de neus er tegen aanduwen komt er onder uit die staaf water...ik maak morgen wel een foto

Chatelaine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:27

Haha weetnu idd wel welke je bedoeld !.Maar hoezo zijn die beter met bevriezen enzo ben niet nieuwsgierig hoor

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:38

Wij hadden eerst een gietijzeren en mijn jongste telg van de paarden speelde graag met de lepel ... bij vorst zijn we een keer vergeten de kraan af te sluiten en door de druk knapte er iets in de gietijzeren drinkbakje waardoor deze dus elke keer enorm lekte. Mijn man heeft voor de kalveren etc. ook allemaal kunststof drinkbakken gehaalt en heeft 1 aangesloten in de rijbak, waar de paarden nu overdag instaan. Zelfs nu met -8 vannacht hoef ik de kraan niet af te sluiten en kunnen de paarden buiten gewoon drinken

Chatelaine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:39

Dus eigelijk bevriesen die veel minder snel oke bedankt !

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:41

dat is luxe!! wij hebben aleen maar gietijzeren drinkbakken op stal, en moeten nu dus elke dag weer onze kraan aftappen... Heb ooit ook eens meegemaakt dat een paard het voorelkaar geeft gekregen om zijn gietijzeren drinkbak dwars door midden te duwen. Het vroor toen ook behoorlijk...