Heel raar maar als ik een fototoestel of zelfs me telefoon voor e pony houd is ze bang ervoor. Het is niet echt speciaal voor de flits maar het is ook als ik hem alleen al voor haar hou. Het kan misshcien ook wel aanstellen zijn maar misschien heeft iemand een oplossing. Wie heeft dit nog meer en wat kan ik eraan doen om toch leuke fotos te maken van haar?
De mijne heeft dat juist niet, die is extreem camerageil vrees ik .
Ik denk dat je haar het beste een paar keer kunt laten snuffelen aan je camera, en misschien moet ze ook een beetje wennen aan de geluidjes die een camera maakt. Gewoon elke dag eventjes laten snuffen en horen, en als ze niet hysterisch wordt belonen.
Ik heb haar wel al laten ruiken enzo aan de camera. De camera geeft ook geen geluid dus dat kan het ook niet zijn. Heb haar een keer ook elke keer dat ze op de foto is geweest een klein stukje appel gegeven maar dat helpt ook niet.
Mijn pony had het vroeger. We kwamen toen in het blad vriendin met een dierendagspecial en bij elke foto werd Amber helemaal gek. Het ging vanzelf over eigelijk. Kun je hem niet door iemand anders laten maken, zodat jij je pony gerust kunt stellen.
lekker negeren, hoe meer aandacht jij er aan besteed, hoe bevestigender dat voor haar is.
gewoon doen wat je doet, reageerd zij,dan draai je je desnoods om, maar vooral niet reageren, ze moet zien dat haar actie niet beloond word door een reactie van jou
denk dat dat al een hoop werkt, gewoon lekker veel foto's maken, niet reageren en ze snapt vanzelf wel dat t geen monster is wat je in je handen hebt
Die van mij heeft er alleen last van als je flits op je camera hebt anders niet. Ze wennen er vanzelf wel aan als je maar niet stopt als ze 2x zijn geschrokken