jong paard is kopschuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Martine_

jong paard is kopschuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 17:35

Hallo!

Ik heb een merrie gekocht van 1 jaar en 8 maanden. Het is echt een knuffel en laat zich makkelijk poetsen enzo. Ze kan ookal meelopen en halthouden.
Daar blijft het eigenlijk ook bij.
Ik mag dr overal aanraken behalve op en boven dr hoofd. Het is echt heel irritant ivm halster.
Het halster heeft ze al om sinds dr geboorte en is niet vaak om of af geweest, tenzij het halster niet meer paste.

Nu vraag ik me af of er misschien een speciale methode of een handigheidje voor is.

Alvast bedankt voor je hulp!

Neff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:39

Veel oefenen! Klinkt heel simpel, maardat werkt. Zorg dat je rustige bewegingen maakt en het halster vaak af en om doet. Zorg dat het paard alles goed kan zien en belonen als het goed gaat.
Heb nu zelf ook een paardje wat ook een beetje kopschuw is, maar na 1,5 maand oefenen gaat het al een stuk beter.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:39

Gewoon heel erg veel oefenen. Bij zo'n jong ding is het probleem waarschijnlijk dat het gewoon niet geoefend is geweest, dus alsnog gewoon proberen. Ik weet niet hoelang je haar hebt, maar als haar vertrouwen groeit zal het natuurlijk wat gemakkelijker gaan.

Floress

Re: jong paard is kopschuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:41

Geduld, veeeeeel geduld. Probeer er eerst voor te zorgen dat ze niet meer voor je hand schrikt, eens ze die aanvaardt zal het halster wel lukken. Aai stilletjes aan meer naar boven toe,als ze schrikt terug iets lager met je hand en zo weer stilletjes wat hoger komen. En babbelen, daar zijn ze meestal door geboeid . Dit hielp toch bij die van mij, zij liet niet aan haar oren komen. Succes ermee!

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 17:44

okee! bedankt! dus eigenlijk gewoon rustig en ontspannen en lief enzo..

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:46

Inderdaad, veel oefenen. Rustig over het hoofd heen aaien, dus niet gaan graaien en boos worden, want dat help niet
En belonen is ook goed ja Dan komt het vanzelf wel goed