Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
karoliena schreef:Zelfs mijn shetten hebben geen staartriem nodig als de pony geen afwijkende bouw heeft dan moet het gewoon aan het zadel liggen, al een een passervice geprobeerd aan huis met een zadelmaker en verschillende merken en modellen
Dus had ik een zadel echt helemaal aan laten passen, eentje die speciaal voor dat soort pony's was, brede steeg enz. Maar goed , mn pony heb een afwijkende bouw ja, weinig schouder bol geribt en lage ronde schoft waardoor ook het opmaat gemaakte zadel schuift. Nu heb ik er weer een wintec op die echt overal goed ligt maar hij schuift wel, en nu heb ik een staartriem gekocht en 1x uitgeprobeert maar er komt veel spanning op.. Dat vind k niet goed.. Maar ik hoor hier dus al dat er meestal niet veel spanning op moet staan toch?
) Maar over een jaartje zal ze wel een zadel gewoon zonder voorsingel of staartriem kunnen hebben , krijgt ze zeker wel meer schoft enz... en schouder
hele pony ingepakt
lotttttttt schreef:Ohh dus dat werkt?
Nouja, ik longeerde laatst dus met staartriem,, er staat te veel spanning op.. Zo veel dat je hem met moeite los krijgt na het longeren ( natuurlijk maar een minuutje of 10 gedaan ) en na die 10 minuten al schaafplekken.. ( Niet onder haar staart )
echt lastig. . .
) want er moet tussen het hoogste plaatsje van de kont en de staartriem zelf een vuist (rechtop) tussen passen.