help staart bevroren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

help staart bevroren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 08:03

Gisteren heeft Ulysses zijn staart flink met modder bespat tijdens het rijden in de natte dak. Omdat het zo koud was hebben we hem niet gewassen. Ik dacht, dat borstel ik morgenochtend er zo uit. Wel was hij echt veel zwaarder dan normaal.

Maar nu is hij nog zo zwaar! Kan ik zonder problemen wachten totdat vanmiddag het wat warmer is of moet ik toch die modder uit de staart proberen te borstelen? Gaat het haar dan niet breken?

arian_wolf

Re: help staart bevroren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 08:05

IK zou als ik jou was even wachten tot en warmer word
Of je doet zijn staart in warm water....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 08:10

Dat dacht ik ook, alleen is het in de stal ook nog -4.... ( buitenstal)

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 08:11

niks an doen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 08:12

Jij kent het? ik ben een beetje bang dat hij "eraf" valt/ haren breken. Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 08:18

hihi nee hoor, dat breekt niet zo makkelijk het valt er vanzelf uit.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 08:18

Raar, hier heb ik nog nooit van gehoord..
Mss in warm water doen en alvast goed afdrogen met handdoek (evt haardroger) ,ofzo?

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:17

ik had gisteren avond in de bak gereden en daar stonden nog wat plassen in. Toen ik mijn paard ging afzadelen was de modder aan de klittenbandjes van mijn peesbeschermers al vastgevroren en was helemaal stijf! Ik heb toen de peesbeschermers bij de kachel gezet, maar dat kun je zo moeilijk doen he met een paard?
Ik zou zeggen lekker laten zitten en er vooral niet aan gaan plukken enzo.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:36

Ik wacht dus wel af, temperatuur zal wel boven 0 komen verwacht ik.

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:39

Ik doe vanwege de modder in de wei in de winter altijd een periode helemaal niets aan de staart. Het ziet er dan wel even niet uit, maar als je teveel gaat borstelen en plukken trek je er als snel veel haren uit. Bovendien heeft het weinig zin, de volgende dag ziet het er weer hetzelfde uit. Fijn laten zitten dus (en zeker als het vriest). Ik ben wel blij als het weer voorjaar wordt, als ik zijn staart weer eens helemaal onder handen kan nemen.

Beesje

Re: help staart bevroren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:41

Dat haar voelt alleen zo hard aan doordat er om elke haar of bundeltje haar een laagje ijs of modder zit. Die haar zelf is nog steeds even taai dus die valt echt niet aan scherven
Verder is een haar dood materiaal, die groeit alleen bij de wortel dus erg veel zal ie niet te lijden hebben van wat modder en ijs.
Lekker laten zitten dus.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:46

bij mijn paard was gisteren de stasrt bevroren en de sokken, de staart heb ik in een emmer heet water gehouden zodat de klonten bagger eraf waren de sokken kon ik niets aan doen, als ze straks ontdooit zijn, gaat de schaar erin, het ras hoort sowieso geen sok te hebben, omdat ze van nature in Oostenrijk in de bergen leven en dit is dus precies de reden waarom ze ze niet horen te hebben