Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
imker schreef:Auky, hoe vaak mest jij dan uit? Misschien ben ik extreem, maar ik mest iedere morgen uit als de paarden buiten staan. 's Avonds voordat ik naar bed ga, voer ik nog een keer voor de nacht en dan haal ik met de mestboy nog even de drolletjes van de avond eruit.
Het vlas verteert veel sneller als stro, na 6 weken is het geheel vergaan.
) Citaat:Beau staat op vlas en stro! Ik vind vlas erg fijn. Ik haal elke dag de drollen en natte plekken eruit.
Citaat:beantsje ik spuit er altijd een laag azijn over heen ( het stroo nu dan ) en dat werkt pirma )

Tavanta schreef:Citaat:Beau staat op vlas en stro! Ik vind vlas erg fijn. Ik haal elke dag de drollen en natte plekken eruit.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Vlas en stro?Citaat:beantsje ik spuit er altijd een laag azijn over heen ( het stroo nu dan ) en dat werkt pirma )
Eten ze het bij ons nog op, ze krijgen elke dag (appel)azijn door hun voer dus dat weerhoud ze niet..............
ik ben met vlas namelijk goedkoper uit dan met stro! Dat ligt er denk ik geheel aan hoe het paard op stro staat: eet hij/ zij veel stro of weinig, is hij/ zij erg vuil in het stro? dan kost het dus meer stro en ben je al sneller goedkoop uit met vlas!