ervaring kunststofbeslag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beautyke

ervaring kunststofbeslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 20:55

heeft er hier iemand ervaring met kunststofbeslag? kostprijs ed gegevens zijn heel erg welkom...

Winddancer

Re: ervaring kunststofbeslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:57

Een stalgenoot heeft ook kunstof beslag. Hij laat een Duitse hoefsmid hier voor komen. Prijs heeft hij me wel ooit eens verteld, maar dat weet ik niet meer

Wat ik wel weet is dat hij er super tevreden over is

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 21:27

ik zie dat je van zuid limburg bent, zou je eens voor me de prijs kunnen navragen?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:29

Tuurlijk!
Ik zie hem waarschijnlijk morgen toch op stal.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:35

Weet iemand of dat kunststofbeslag geschikt is voor een paard met artrose? En wat zijn de voordelen bij een gezond paard vergeleken met normale ijzers? Hier in de buurt woont ook een smid die kunststofbeslag doet, maar ik ken niemand die die ijzers heeft. Ben dus ook erg benieuwd naar de ervaringen ermee. Verlies je die ijzers sneller in het land of maakt dat niet uit?

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:44

www.hoefsmederijmeijer.nl

Dit is mijn smid, hij doet ook kunststof beslag. info en tarieven staan op de site. Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen. Misschien wil ik het volgens jaar wel laten doen als het veulen eraf is.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:58

mocht er iemand nog smeden in nederlands limburg kennen die kunststof ijzers plaats, alle info welkom

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 10:59

Ik blijf dit topic even volgen, klinkt interessant.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:00

Petra_O, ik bedoel ook de smid die jij hebt. Ben je erg tevreden over hem?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 12:15

Petra_O schreef:
www.hoefsmederijmeijer.nl

Dit is mijn smid, hij doet ook kunststof beslag. info en tarieven staan op de site. Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen. Misschien wil ik het volgens jaar wel laten doen als het veulen eraf is.

Zeer interessant, alleen de vraag waarom hij naar amerika gaat om ervaring op te doen met bekappen en beslaan Nadat hij zijn diploma hoefsmid had. Als hij Deurne heeft gedaan, mag je toch verwachten dat hij tijdens zijn opleiding even zoveel ervaring al had opgedaan? Die mannen lopen tot minimaal 1 dag in de week mee met een smid? Althans mijn smid heeft er elke dag 1 of 2 bij hem lopen.

Mijn gevoel zegt mij dan ook nog dat het leuk is voor de quartermensen, maar kwpn-ers zie je daar niet veel. Ga nou niet zeggen paarden zijn paarden. Wij hebben hier andere ijzers en een andere manier van bekappen. Tinkerhoeven zijn ook anders dan de bijna platvoeten van mijn paard. Niet te vergelijken. !

Heb nl een superslechte ervaring met een hoefsmid die zijn opleiding in amerika heeft genoten, zich orthopaedisch hoefsmid noemt en op de lijst van erkende hoefsmeden staat, maar nog geen paard netjes kan bekappen, beslaan helemaal om te huilen.

Vind het super interessante optie dat kunstof beslag, niet duurder dan ik al gewend was met ijzer, maar wel eentje die de reguliere opleiding hier heeft gehad.

Kun je daar achter komen?? Ik rijd wel een uurtje voor een goede smid

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:05

Russel, die slechte ervaringen heb je toch niet met die hoefsmederijmeijer?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:22

Er zijn nog niet zo lang geleden 2 topics geweest over kunststof beslag.
Hier eentje die ik gestart had viewtopic.php?f=13&t=522806&hilit= ......
Overigens hoor ik alleen maar goede ervaringen over hoefsmederij Meijer. Een stalgenoot van een vriendin heeft hem ook; haar paard stond er rampzalig bij en hij heeft hem weer goed gekregen (ook volgens de dierenkliniek), dus zou niet te snel negatief oordelen mbt Ámerika'....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:43

Breed begrip Amerika, nog breder is dat daar het vak in een paar weken geleerd wordt en dat is mijn tegen. Als ik weet wat voor opleiding hij heeft gevolgd en waar, maakt al een hoop duidelijk.

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:35

ik vind meijer een supersmid! hij is eigenlijk ortopedisch smid, en hij heeft met een keer bekappen de hoeven van mijn pony zo verbeterd dat ze veel ruimer is gaan lopen. ze heeft een actiever achterbeen gekregen, en ze staat een stuk rechter. hij is ook heel rustig, en neemt de tijd voor je. volgende keer gaat hij haar weer een stukje rechter zetten, en daarna is het alleen maar onderhouden.
ik ben heel erg blij met hem.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 19:41

waarom woon ik in limburg???

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:27

Hij betaalt € 50,- voor vierkant bekappen en voren kunststof beslag.

Bij hem worden de "marathon" eronder gezet. Hij vindt deze beter dan de "easy boots" . Zijn paard heeft altijd last gehad van zwellingen tussen de kogel en de knie, maar sinds het kunststof beslag is dit zeker voor 80% verdwenen.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:38

Wij hebben èèn merrie rondom op Eazywalkers staan en de andere merrie gaat binnenkort van voren ook op Eazywalkers.
De eerste merrie kon helemaal niet normaal lopen op blote voeten,nu loopt ze heel goed en in balans.
De andere is een tijd slecht beslagen en is nu weer opnieuw in training,om haar wat te helpen ,krijgt ze kunststofbeslag.
Heb er zeer goede ervaring mee,vooral met paarden met pijnlijke voeten of benen.

Kijk eens op www.hoofcomplete.com.
Zij doet ook kunststof beslag, en is onze smid.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 20:40

link werkt ni

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:46

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:53

Sorry ,was een type foutje.Inderdaad zonder punt.